اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مازندران پیشتاز در حماسه سیاسی-204

پورآهنگر: انتخاب نماینده اصلح با مشارکت مردم باید باشد

نامزد انتخابات میاندوره‌ای مجلس شورای اسلامی در تنکابن، رامسر و عباس‌آباد گفت: انتخاب نماینده اصلح با مشارکت حداکثری و خلق حماسه سیاسی، هدف همه مردم باید باشد.

پورآهنگر: انتخاب نماینده اصلح با مشارکت مردم باید باشد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان رامسر، علی پورآهنگر نامزد انتخابات میاندوره‌ای مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تنکابن، رامسر و عباس‌آباد متولد 1351 از روستای قاضی محله دهستان سه هزار تنکابن است.

انتخابات مجلس در حوزه عباس‌آباد، تنکابن و رامسر در دوره گذشته به دلیل ابطال به میاندوره‌ای و همزمان با انتخابات ریاست جمهوری و شوراها کشیده شد.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در رامسر اظهار داشت: شش سال با مجلس شورای اسلامی به عنوان کارشناس برنامه‌ریزی کشور ارتباط داشتم و به خوبی ویژگی‌های یک نماینده کارآمد را می‌دانم.

وی تصریح کرد: معتقدم که یک نماینده شایسته در ابتدا باید دارای تخصص و تعهد باشد.

پورآهنگر گفت: یک نماینده باید صاحب‌نظر و متخصص در زمینه قانون‌گذاری باشد و از بازخورد و اثر تصویب قانون در جامعه مطلع باشد، همچنین اطلاع کافی در زمینه مسائل اقتصادی داشته و رابطه عرضه و تقاضا را بداند و تورم و عوامل ایجاد تورم را به خوبی بشناسد.

این کاندیدای میاندوره‌ای مجلس شورای اسلامی که در کمیسیون‌های برنامه و بودجه و کمیسیون اقتصادی مجلس و دیگر کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی حضور داشت و درباره طرح‌ها و لوایح مطرح شده در مجلس اظهار نظر و پیگیری می‌کرد، ادامه داد: یک نماینده که با رأی مستقیم مردم به مجلس راه پیدا کرده، باید پاسخگو بوده و به مردم و موکلانش گزارش عملکرد ارائه دهد زیرا این امر باعث ایجاد اعتماد متقابل بین مردم و نماینده می‌شود.

پورآهنگر تصریح کرد: نماینده باید برای پیشرفت امور حوزه انتخابیه‌اش با آن‌ها مشورت کند و نخبگان را با گشاده‌رویی بپذیرد تا پیشرفت و توسعه مناسبی در حوزه انتخابیه‌اش اتفاق بیفتند.

این کاندیدای مجلس برنامه‌های خود را در سه بخش بین‌المللی، ملی و منطقه‌ای تقسیم کرد و گفت: رویکرد قانونگذاری در خانه ملت، باید برای کاهش تورم، جلوگیری از افزایش قیمت‌ها باشد و نماینده باید برای رونق کسب و کار، جریان بدون مانع برای سرمایه‌گذاری، کاهش وابستگی به درآمدهای ناشی از فروش نفت صادرات غیرنفتی و توجه به همه ظرفیت‌های اقتصادی مملکت تلاش کند.

وی با اشاره به اینکه باید قوانینی از تصویب مجلس بگذرد که سبب شود تولیدات داخلی بیشتر از واردات کالاها و محصولات خارجی باشد و تولید داخلی تقویت شود، ابراز داشت: این امر به صورت خودکار سبب ایجاد کسب و کار و اشتغال می‌شود و بالطبع بیکاری نیز کاهش می‌یابد.

این کاندیدای نمایندگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برای این موضوع نیز راهکار وجود دارد حمایت از تولیدات داخلی از طریق در اختیار قرار دادن تسهیلات لازم و رفع موانع قانونی سرمایه‌گذاری و تصویب قوانینی که سرمایه‌گذار را برای ایجاد کار تشویق کند، است.

پورآهنگر درباره رونق صنعت کشاورزی بیان داشت: وقتی نهاده‌های کشاورزی از قبیل بذر، کود، سم، ماشین‌آلات کشاورزی و حتی ترویج کشاورزی به صورت رایگان در اختیار کشاورزان قرار داده شود به ترویج فرهنگ کار در جامعه نیز کمک شده است.

وی درباره صنعت توریسم و گردشگری که امروزه به عنوان یکی از منابع درآمد اقتصادی برخی از کشورها محسوب می‌شود، گفت: توسعه صنعت توریست مستلزم حمایت از همه ظرفیت‌های اقتصادی حوزه انتخابیه است، یعنی اگر می‌خواهیم صنعت توریسمی پویا و درآمدزا داشته باشیم باید صنعت شیلات، کشاورزی، باغداری و دامداری را حمایت کنیم یعنی باید مزرعه سبز برنج، باغات زیبای مرکبات و چای، دریا و ساحلی زیبا و  جنگل‌های سبز و جذاب داشته باشیم.

این کاندیدای مجلس شورای اسلامی گفت: با انبوهی از زباله‌های رها و دپو شده در جنگل‌های منطقه، کلاردشت و دیگر مناطق زیبای منطقه و سرازیر شدن شیرابه‌های آن در رودخانه‌ها و نفوذ آن به سفره‌های آب‌های زیرزمینی نمی‌توان مدعی صنعت توریست باشیم.

پورآهنگر درباره تشکیل استان جدید در غرب مازندران گفت: این موضوع مهمترین مطالبات مردم منطقه غرب مازندران است و باید بر مبنای مطالبات مردم، استان شدن غرب مازندران در اولویت قرار داد.

وی با انتقاد از ایجاد فرمانداری ویژه غرب مازندران در تنکابن و عدم تفویض اختیار به آن گفت: فرمانداری ویژه نمی‌تواند پاسخگوی خواسته‌ها و مطالبات مردم منطقه باشد.

پورآهنگر ادامه داد: هنوز هم مردم زیادی از غرب استان برای پیگیری کوچک‌ترین کار خود مجبورند به استانداری مازندران در شهر ساری بروند در حالی که از نظر جغرافیایی ما به تهران نزدیک‌تر هستیم.

این کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تنکابن، رامسر و عباس‌آباد ادامه داد: دیدگاه من برای توسعه شهرستان‌های تنکابن، رامسر و عباس‌آباد توسعه پایدار است ولی باید توجه داشت که این موضوع نباید به محیط زیست منطقه آسیب برساند و هماهنگ با زمینه‌های فرهنگی منطقه باشد بنابراین در توسعه پایدار در منطقه باید توازن رعایت شود و فقط آثار مثبت متوجه مردم شود و آثار زیان‌بار نداشته باشد.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی‌ها باید برای مردم و با مردم باشد، تصریح کرد: برنامه‌ریزی‌ها باید تأمین کننده منافع مردم باشد، قوی‌ترین دولت‌ها حتی با پول زیاد به تنهایی نمی‌توانند کار چندانی انجام دهند، اعتقاد دارم باید مشکلات و مسائل با همکاری و مشارکت مردم حل شود.

انتهای پیام/86024/ر40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول