اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حاشیه‌های نشست پرسش و پاسخ نمایندگان روحانی و قالیباف در کردستان

نشست پرسش و پاسخ نمایندگان روحانی و قالیباف در دانشگاه کردستان با سؤالات مختلفی از سوی دانشجویان همراه بود از جمله اینکه آیا تلفیق سنت و مدرنیته همان اسلام آمریکایی نیست.

حاشیه‌های نشست پرسش و پاسخ نمایندگان روحانی و قالیباف در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، نشست پرسش و پاسخ نمایندگان دو نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، حسن روحانی و محمدباقر قالیباف در حاشیه مناظره نمایندگان آنها برگزار شد.

در این جلسه ابتدا یکی از دانشجویان سؤال نخست را با پرسش از مواضع این دو نامزد در قبال موضوع سوریه آغاز کرد که طی آن مهدی حاتمی، نماینده ستاد قالیباف با بیان اینکه سیاست کلی نظام ما سوریه را به عنوان کشوری با موقعیت سوق‌الجیشی می‌داند این موضوع را جزو مبانی امنیت ملی دانست و گفت: نامزد مورد حمایت ما در همین راستا و برای مشارکت در مذاکرات در چارچوب سیاست نظام حرکت خواهد کرد.

مسعود الماسی نماینده ستاد حسن روحانی نیز با بیان اینکه دیدگاه این نامزد اصلاحات بر مبنای منافع ملی تعریف می‌شود، اظهار کرد:‌ در این زمینه تاکتیک بر مبنای استراتژی کلی نظام و تحولات آینده خواهد بود.

وی تصریح کرد: زمان تعیین کننده سیاست ایران در قبال سوریه خواهد بود.

در ادامه یکی از دانشجویان پشت تریبون آمد و گفت: از نمایندگان دو نامزد می‌پرسم، آیا تلفیق سنت و مدرنیته که از جانب شما تبلیغ می‌شود همان اسلام آمریکایی نیست؟

وی افزود: منظور از اینکه الماسی می‌گوید روحانی از موضع عزت در برابر آمریکا عمل خواهد کرد چیست، آیا قرار است دوباره شاهد بی‌احترامی انگلیس و آمریکا به ایران باشیم؟

وی درباره تلفیق سنت و مدرنیته از دیدگاه قالیباف اضافه کرد: وی در تلاش برای ورود فناوری به ساختار با استفاده از امکانات موجود است.

نماینده روحانی در این نشست نیز با بیان اینکه جامعه به سمت جلو حرکت می‌کند و شناخت واقعیت و توجه به سنت لازم است، خاطرنشان کرد: اگر در سیاست خارجی به سنت و مدرنیته در کنار هم توجه نشود دچار مشکل می‌شویم.

الماسی گفت: این موضوع نشان‌ دهنده اسلام آمریکایی نیست.

وی در خصوص بحث عزت در مذاکره با آمریکا نیز خاطرنشان کرد: در دوران قاجار، کشورهای خارجی پادشاهان ما را تحویل می‌گرفتند اما در نهایت به غارت و چپاول ما پرداختند و به همین دلیل ما اعتقاد داریم تشریفات در برقراری روابط مهم نیست، در واقع باید توجه به نتایج شود و نه راه‌های رسیدن به آن.

انتهای پیام/79012/ز30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول