اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

در سخنرانی اندیشکده بروکینگز

جان مک‌کین: اردوغان بیش از آنکه رئیس باشد، یک «دیکتاتور» است

سناتور ارشد جمهوریخواه آمریکایی با تاکید بر آمار قابل توجه روزنامه‌نگاران بازداشت‌شده در ترکیه در قیاس با کشورهای جهان،‌ با اشاره به ناآرامی‌های ترکیه گفت: اردوغان شبیه یک دیکتاتور عمل می‌کند.

جان مک‌کین: اردوغان بیش از آنکه رئیس باشد، یک «دیکتاتور» است

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه «تودی زمان» ترکیه، «جان مک کین» سناتور جمهوریخواه آمریکا از ایالت «آریزونا» در سخنرانی روز گذشته (پنج شنبه) در اندیشکده «بروکینگز» در واکنش به ناآرامی‌های ضد دولتی اخیر در ترکیه اعلام کرد که «رجب طیب اردوغان» نخست وزیر ترکیه از دید بسیاری از مردم خود بیشتر شبیه یک دیکتاتور عمل می کند تا یک رئیس.

این سناتور آمریکایی در ادامه سخنرانی خود به بازداشت بسیاری از روزنامه نگاران در ترکیه در مقایسه با سایر کشورهای جهان اشاره کرد.

این خبر در شرایطی گزارش می شود که ترکیه از هفته گذشته شاهد تظاهرات ضد دولتی در اعتراض به دولت اردوغان بوده است؛ این تظاهرات زمانی شروع شد و گسترش پیدا کرد که پلیس ترکیه تلاش کرد جمعیت معترضی را که در اعتراض به تخریب فضاهای سبز و اجرای طرح های نوسازی دولتشان در استانبول تحصن مسالمت آمیز کرده بودند، متفرق کند.

این تظاهرات در حالی ادامه دارد که اردوغان معترضان را غارتگر خوانده و تاکید کرده است که قصدی برای عقب نشینی از اجرای طرح های نوسازی دولت خود ندارد.

بر اساس اعلام انجمن حقوق بشر ترکیه تاکنون بیش از چهار هزار نفر در ناآرامی های ضد دولتی ترکیه دستگیر شده اند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول