اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مقابل کنسولگری ترکیه در نیویورک صورت گرفت

تظاهرات فعالان جنبش تسخیر وال استریت در حمایت از معترضان ضد دولتی ترکیه

معترضان و فعالان عضو جنبش ضد سرمایه داری «تسخیر وال استریت» با هدف اعلام همبستگی خود با معترضان ضد دولتی در استانبول، مقابل کنسولگری ترکیه در نیویورک تظاهرات کردند.

تظاهرات فعالان جنبش تسخیر وال استریت در حمایت از معترضان ضد دولتی ترکیه

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شبکه تلویزیونی «پرس تی وی»، صدها نفر از مردم آمریکا از جمله فعالان عضو جنبش ضد سرمایه داری «تسخیر وال استریت»، با هدف اعلام پشتیبانی خود از راهپیمایی های ضد دولتی در شهر «استانبول» ترکیه، در نیویورک سیتی تظاهرات کردند.

این معترضان روز گذشته (شنبه) در پارک «زاکوتی» که زادگاه شکل گیری جنبش تسخیر وال استریت در منهتن بود، جمع شدند و مسافتی تقریبا 5 کیلومتری را به سمت کنسولگری ترکیه راهپیمایی کردند.

برخی از تظاهرات کنندگان آمریکایی نمادهایی با خود حمل می کند که روی آنها نوشته شده بود: «استانبول تنها نیست». سایر معترضان نیز پرچم ملی ترکیه را در دست خود تکان می دادند.

جنبش تسخیر وال استریت با صدور بیانیه ای اعلام کرد که این تظاهرات با هدف جلب توجه مستقیم مردم به تظاهرات «قیزی پارک» استانبول و سرکوب های وحشیانه حزب عدالت و توسعه ترکیه به ریاست «رجب طیب اردوغان» نخست وزیر این کشور علیه معترضان صورت گرفته است.

تظاهرات مشابهی نیز قرار است در چندین شهر آمریکایی از جمله «بوستون» در ایالت «ماساچوست»، «شیکاگو» در ایالت «ایلینوی» و «آستین» در ایالت «تگزاس» برگزار شود.

در این خبر آمده است که این تظاهرات نشان می دهد که همبستگی با تظاهرات کنندگان ترکیه ای گستره جهانی پیدا کرده است و انبوه مردم در «بلژیک»، «انگلیس»، «قبرس» و «نروژ» علیه اقدامات ستمگرانه و وحشیانه پلیس ترکیه علیه معترضان در استانبول اعلام اعتراض کرده اند.

معترضان مصری نیز در نظر دارند روز یکشنبه (امروز) تظاهراتی را مقابل سفارت ترکیه در قاهره با هدف اعلام حمایت از تظاهرات کنندگان در استانبول برگزار کنند.

بر اساس این خبر، شنبه شب بود که حدود 5 هزار معترض ترکیه ای اطراف دفتر اردوغان در استانبول را محاصره و سنگ پرتاب کردند که در این رویداد حداقل 7 مامور پلیس مجروح شدند و نیروهای ویژه پلیس نیز برای متفرق کردن جمعیت معترض از گاز اشک آور و ماشین آب پاش استفاده کرد.

ساعات اولیه روز گذشته (شنبه) نیز 100 هزار معترض در میدان تقسیم ترکیه جمع و خواستار کناره گیری نخست وزیرشان از قدرت شدند و دولت آنکارا را «فاشیست» خواندند.

ناآرامی های ضد دولتی در ترکیه بعد از آن آغاز شد که پلیس ترکیه تحصنی که در میدان تقسیم این کشور در تاریخ 31 ماه مه سال جاری در اعتراض به تخریب «قیزی پارک» آغاز شده بود، متفرق کردند.

معترضان ترکیه ای اعلام کردند که این پارک که محل سنتی تجمع و تظاهارت و همچنین یک مکان توریستی محبوب است، آخرین فضای سبز عمومی ترکیه محسوب می شود.

در انتهای این خبر آمده است که سازمان عفو بین الملل نیز پلیس ترکیه را به دلیل به کار بردن تاکتیک هایش جهت کنترل معترضان مورد سرزنش قرار داده است.

گفته می شود که در درگیری میان نیروهای امنیتی ترکیه با تظاهرات کنندگان، حداقل دو نفر کشته و بیش از هزاران نفر دیگر نیز زخمی شده اند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول