اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

سرمقاله یک روزنامه بریتانیایی:

بریتانیا در خصوص بحران سوریه سردرگم است

یک روزنامه بریتانیایی در سرمقاله خود تاکید کرد: سیاست خارجی بریتانیا در خصوص سوریه هم خود سردرگم است و هم دیگران را سردرگم می‌کند.

بریتانیا در خصوص بحران سوریه سردرگم است

به گزارش خبرگزاری فارس، روزنامه بریتانیایی ایندیپندنت در سرمقاله مورخ 5 ژوئن 2013 تصریح کرد: سیاست بریتانیا در خصوص سوریه هم خود سردرگم است و هم دیگران را سردرگم می‌کند.

در شرایطی که بریتانیا به همراه فرانسه به شدت تلاش کردند تا منع ارسال سلاح برای شورشیان سوری را از میان بردارند، پس از آنکه شورشیان از مذاکرات خارج شدند، وزارت خارجه بریتانیا اعلام کرد که تصمیم در خصوص ارسال سلاح برای شورشیان پس از کنفرانس ژنو گرفته خواهد شد.

بنابراین گزارش، افزایش احتمال ارسال سلاح برای شورشیان بعید است که بتواند آنها را به نشستن بر سر میز مذاکره راضی کند. سرمقاله مزبور ضمن متهم کردن حکومت سوریه به بی‌رحمی، اذعان کرده است که با این وجود دست‌یابی به یک راه‌حل دیپلماتیک بهتر از ادامه جنگ داخلی است، حتی اگر این جنگ با حمایت بین‌المللی همراه باشد.

بر اساس گزارش فوق، فشار به رئیس‌جمهور سوریه برای مشارکت در کنفرانس ژنو باعث شد تا مخالفان در این کنفرانس شرکت نکنند. در ضمن، روسیه می‌گوید که تحویل اس – 300 را به سوریه ادامه می‌دهد تا احتمال دخالت خارجی کاهش یابد. اگر قرار بود تحریم تسلیحاتی اتحادیه اروپا به‌عنوان ابزار چانه‌زنی مورد استفاده قرار گیرد که باید گفت جواب عکس داده است. اگر هم چنین نبوده، تبعات آن به‌درستی مورد ارزیابی قرار نگرفته است.

سردرگمی عمومی ناشی از بی‌نظمی‌های فردی است. با وجود آنکه اکثریت اعضای مجلس عوام بریتانیا با دخالت نظامی این کشور در سوریه مخالف‌اند، دولت بر سر این مساله دچار اختلاف است. دیوید کامرون که همچنان از تجربه سرنگونی قذافی خوشحال است، بزرگ‌ترین حامی دخالت نظامی در سوریه است. کسانی چون «مایکل گوو» و تا حدودی «ویلیام هیگ» هم از او حمایت می‌کنند اما کسانی چون «نیک کلگ»، «جاستین گرینینگ» و «کریس گریلینگ» در برابر ا قرار گرفته‌اند و با دخالت نظامی در سوریه مخالف‌اند.

سرمقاله در ادامه تاکید می‌کند که اتفاقا آنهایی که با دخالت نظامی در سوریه مخالف‌اند حق دارند و اشتباه از نخست‌وزیر بریتانیا و هم‌فکران اوست. افزایش تسلیحات مخالفان چاره کار آنها نیست، چرا که آنها خود دچار تفرقه هستند و بخش رو به رشدی از آنها نیز وابسته به القاعده‌اند. همچنین درگیری‌های فرقه‌ای رو به افزایش، ثبات تمام منطقه را با تهدید مواجه می‌کند.

سرمقاله سپس به پیروزی ارتش سوریه در نبرد القصیر اشاره کرده است و تصریح کرده که دخالت غرب در شرایط کنونی، تنها بر پیچیدگی وضعیت خواهد افزود.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول