اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

نماینده الجزایر در اتحادیه عرب: گفت‌وگو تنها راه حل بحران سوریه است

نماینده الجزایر در اتحادیه عرب بحران سوریه را تهدیدی برای کل منطقه دانست و تاکید کرد مذاکره و راه حل سیاسی تنها راه برون رفت از این بحران است.

نماینده الجزایر در اتحادیه عرب: گفت‌وگو تنها راه حل بحران سوریه است

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری الفجر، «نذیر العرباوی» سفیر الجزایر در قاهره و نماینده کشورش در اتحادیه عرب گفت که کشورش یادداشت طرحی را درباره تلاش‌ها برای ایجاد راه حل سیاسی بحران سوریه به نشست شورای اتحادیه عرب در سطح نمایندگان ارائه کرده که مورد استقبال تعداد زیادی از کشورهای عربی واقع شده است.

سفیر الجزایر به خبرگزاری رسمی این کشور گفت: این طرح تاکید می‌کند که هیچ جایگزینی برای راه حل مسالمت آمیز بحران سوریه وجود ندارد.

وی تصریح کرد: باید همه تلاش‌ها به سمت موفقیت کنفرانس ژنو 2 درباره سوریه پیش رود تا مانع از خرابی‌ها و نابودی‌های بیشتر در سوریه شویم که ظرفیت‌های فرهنگی و هویتی ملت سوریه را هدف گرفته است.

العرباوی گفت: این پیش نویس قرار است در نشست غیرعلنی عصر امروز شورای اتحادیه عرب در سطح وزرای خارجه مورد بررسی قرار گیرد.

به گفته سفیر الجزایر این طرح 10 ماده‌ای بر ضرورت گفت‌وگو بین سوری‌ها و تشکیل دولت انتقالی برای مدت زمانی معین تاکید می‌کند به گونه‌ای که هیئت انتقالی مرکب از اعضای دولت، معارضان و دیگر گروه‌ها قدرت اجرایی را در دست بگیرند.

این پیش نویس ادامه خشونت‌ها در سوریه را محکوم و از همه طرف‌ها می‌خواهد درگیری‌ها را متوقف و به همه اشکال حضور نظامی در شهرهای سوریه پایان بدهند تا مانع از سرایت بحران سوریه به کشورهای همسایه و ناامن شدن همه منطقه شوند.

طرح پیشنهادی الجزایر تجاوز نظامی اخیر اسرائیل به سوریه را نیز محکوم می‌کند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول