اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی چناران:

ترویج فرهنگ بیمه محصولات کشاورزی ضروری است

مدیر جهاد کشاورزی چناران گفت: توجه جدی به ترویج فرهنگ بیمه محصولات کشاورزی به عنوان یک صنعت و یک ناجی اقتصادی در میان کشاورزان امری ضروری است.

ترویج فرهنگ بیمه محصولات کشاورزی ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از چناران، محمدرضا قوسیان‌مقدم صبح امروز در جلسه ستاد بیمه محصولات کشاورزی شهرستان چناران اظهار کرد: باید با برخورد کارشناسانه و با تعامل و همکاری بین بخشی سعی کنیم به بهره‌بردار بیمه سود منطقی برسد.

وی افزود: از زمانی که صندوق‌های شهرستانی حمایت از خسارت دیدگان بخش کشاورزی، کارکرد خود را از دست دادند تمام حمایت‌های دولت معطوف به بیمه محصولات کشاورزی شد.

مدیر جهاد کشاورزی چناران ادامه داد: از آنجایی که حوادث غیرمترقبه در بخش کشاورزی تبدیل به یک امر طبیعی شده، توجه جدی به ترویج فرهنگ بیمه به عنوان یک صنعت و یک ناجی اقتصادی ضروری است.

قوسیان گفت: در چناران چند مشکل اصلی در مورد بیمه داریم، در درجه نخست اینکه خرده مالکان از مزایای بیمه مطلع نیستند و حتی بعضا نتوانسته‌اند از مزایای بیمه کشاورزی در سال‌هایی که محصول خود را بیمه کرده‌اند استفاده کنند، در این راستا می‌توانیم مباشران و شرکت‌های کارگزار بیمه کشاورزی را در سطح شهرستان زیاد کنیم تا بیمه‌گر بدون هزینه زیاد به نزدیک‌ترین مرکز بیمه مراجعه کند.

مدیر جهاد کشاورزی چناران افزود: با توجه به وجود هفت شرکت خدمات مشاوره فنی مهندسی در شهرستان که توزیع حواله کود، سوخت، باغات و قراردادهای بهاره و پاییزه را پیگیری و اجرا می‌کنند مناسب به نظر می‌رسد که با استقرار کارشناس بیمه در این شرکت‌ها، همزمان با عقد قرارداد کشت و ارائه سایر خدمات عملیات بیمه کردن نیز برای بهره‌بردار انجام شود.

وی ادامه داد: قبول بیمه توسط یک بهره‌بردار، سایر افراد را نیز برای دریافت خدمات به سوی عقد قرارداد بیمه سوق می‌دهد.

قوسیان بیان کرد: مشکل دوم زمانی ایجاد می‌شود که بهره‌بردار خسارت دیده درصدد دریافت غرامت محصول بیمه شده بر می‌آید اما در عمل با چیزی غیر از ذهنیت خود در مورد غرامت مواجه می‌شود.

وی گفت: لازم است در ابتدای فرآیند بیمه، اطلاعات کاملی از نحوه محاسبه خسارت و گزینه‌های خطر برای فرد تشریح شود.

قوسیان ادامه داد: امیدواریم پس از این با برگزاری جلسات کارگروه، مشکلات را مطرح و برای محقق شدن صددرصدی بیمه کشاورزی در شهرستان تمام تلاش خود را با حضور و همفکری همه ادارات تابعه و وابسته در ستاد اجرایی به کار گیریم.

در ادامه سید هاشم نقیبی از کارشناسان بیمه جهاد کشاورزی خراسان‌رضوی نیز گفت: در کنار هر بانک اقتصادی یک شعبه بیمه وجود دارد و با توجه به خسارت بالای عوامل طبیعی در کشاورزی بالطبع میزان غرامت پرداختی متناسب باحق بیمه دریافتی از بیمه‌گذار محاسبه می‌شود.

وی افزود: از مهم‌ترین کارکرد برگزاری مستمر جلسات ستاد بیمه به رصدکردن بحث بیمه در حوزه‌های مختلف بخش کشاورزی، پیشنهادات جدید برای محصولات جدید و نظارت بر شرکت‌های بیمه همچون فعالیت بیمه‌گران و ارزیابان خسارت می‌توان اشاره کرد.

انتهای پیام/70001/ک30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول