اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت پزشکی ورزشی قم عنوان کرد

برگزاری آموزش تغذیه‌ و ماساژ ورزشی ویژه ورزشکاران قمی

رئیس هیئت پزشکی ورزشی استان قم از برگزاری هفت دوره آموزشی ویژه ورزشکاران قمی با هدف ارتقاء سطح دانش جامعه ورزش قم از مهمترین مسائل روز ورزش خبر داد.

برگزاری آموزش تغذیه‌ و ماساژ ورزشی ویژه ورزشکاران قمی

محمد گلفشان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم تصریح کرد: با توجه به حرکت سریع ورزش در رشته‌های مختلف آن به سمت و سوی حرفه‌ای شدن، برخورداری از دانش و علوم روز ورزش جهان یکی از نیازهای ضروری ورزشکاران به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: امروزه تیم یا ورزشکاری در مسابقات حرفه‌ای موفق است که علاوه بر آمادگی روحی و جسمی، متناسب با دانش روز هر رشته ورزشی در میادین و رقابت‌ها حضور یابد، به همین خاطر ضروری است که تمام افراد مرتبط با ورزش قهرمانی و حرفه‌ای از برخی دانش‌های ضروری و لازم‌الاجرا در ورزش بهره‌مند باشند.

رئیس هیئت پزشکی ورزشی استان قم افزود: برخورداری از بسیاری از موارد و مسائل آموزشی، به مدیران، مربیان، سرپرستان و ورزشکاران ما این کمک را می‌کند که در لحظات حساس با توجه به دانشی که فرا گرفته‌اند بتوانند خود را در بهترین شرایط حفظ کنند.

وی ادامه داد: هیئت پزشکی ورزشی به نمایندگی از فدراسیون پزشکی ورزشی کشورمان در استان‌های مختلف در این زمینه مأموریت دارد و علاوه بر اینکه سازماندهی ورزشکاران را از نظر بیمه ورزشی بر عهده داریم به سایر مسائل از جمله مسائل آموزشی پزشکی در ورزش نیز نگاه ویژه‌ای داریم.

گلفشان تصریح کرد: ورزشکاران و افراد مرتبط با ورزش قهرمانی و حرفه‌ای باید از بسیاری از دانش‌ها نظیر مبارزه با دوپینگ، حرکات مدون اصلاحی، تغذیه در ورزش، ماساژ ورزشی و همچنین اطلاعات کامل از آسیب‌های ورزشی برخوردار باشند.

وی خاطرنشان کرد: هیئت پزشکی ورزشی استان قم در تمام این زمینه‌ها در سال جاری دوره آموزشی برگزار می‌کند و نخستین دوره را به آشنایی با دوپینگ اختصاص داده بود که با عنوان کارگاه آموزشی مبارزه با دوپینگ در اردیبهشت ماه در قم برگزار شد.

رئیس هیئت پزشکی ورزشی استان قم اضافه کرد: دوره آموزشی بعدی این هیئت کارگاه آموزشی مدون حرکات اصلاحی است که در روزهای سیزدهم و چهاردهم تیر ماه با حضور مربیان و ورزشکاران رشته‌های مختلف به مدت دو روز برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: دوره‌های آموزشی Taping، تغذیه در رویدادهای ورزشی، بازآموزی پزشک‌یاران ورزشی، بازآموزی ماساژ ورزشی و شناسایی آسیب‌های ورزشی از مهمترین دوره‌های آموزشی این هیئت هستند که تا پایان سال هر یک از آنها در هر ماه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/2258/خ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول