اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با شهادت امام موسی کاظم (ع)

هشتمین یادواره شهدای باب هوتک زرند برگزار شد

همزمان با شهادت امام موسی کاظم (ع) و رحلت امام خمینی (ره) هشتمین یادواره شهدای روستای باب هوتک و هشت شهید گمنام مسجد ابوالفضل (ع) سربنان زرند برگزار شد.

هشتمین یادواره شهدای باب هوتک زرند برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از زرند، همزمان با رحلت جانگداز بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) و شهادت امام موسی کاظم (ع)، هشتمین یادواره شهدای روستای باب هوتک و هشت شهید گمنام مسجد ابوالفضل (ع) سربنان در محل حسینیه شهدا باب هوتک زرند برگزار شد.  

در این مراسم معنوی که جمعی از مسئولان اجرایی و خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران حضور داشتند، محمد منصوری از فرماندهان برجسته دوران دفاع مقدس و دبیر برگزاری این یادواره با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای جنگ تحمیلی و هشت سال دفاع مقدس اظهار داشت: امنیت و پیشرفت امروز کشورمان را نتیجه جانفشانی‌های شهیدان گرامی می‌دانیم.

وی به شجاعت جوانان این روستا در هشت سال دفاع مقدس پرداخت و گفت: جوانان و نوجوانان روستای باب هوتک در دوران دفاع مقدس همراه با دیگر رزمندگان لشکر اسلام با پیروی از رهبر کبیر انقلاب به جبهه‌های حق علیه باطل شتافتند و اقتدار و سربلندی ایران اسلامی مدیون خون پاک شهداست.

منصوری عنوان کرد: شهدا لحظه‌ای از ولایت جدا نشدند، لذا وظیفه سنگین دفاع از حریم ولایت و نظام مقدس جمهوری اسلامی بر عهده ماست و این وظیفه‌ای همگانی است.

وی ابراز داشت: همان طوری که در جنگ دوران هشت سال دفاع مقدس در مقابل دشمنان تا به دندان مسلح به پیروزی رسیدیم، امروز هم باید در مقابل جنگ اقتصادی دشمنان ایستادگی کرد، توطئه‌های آنان را نقش بر آب کرد تا شرمنده شهدا نباشیم.

منصوری هدف از برگزاری این یادواره را گسترش فرهنگ شهید و شهادت در جامعه دانست و افزود: ما وظیفه سنگینی بر دوش داریم، وظیفه ما زنده نگهداشتن و ادامه راه و سیره شهدا و پرچم جمهوری اسلامی است.

این مراسم با برنامه سخنرانی و عزاداری مداحان اهل‌بیت (ع)، پخش نماهنگ ایثار و شهادت بود و در پایان شرکت کنندگان با حضور در جوار قبور مطر شهدا و قرائت فاتحه بار دیگر با آرمان‌های والای شهدا گرانقدر تجدید پیمان کردند.

پیکر پاک و مطهر هشت شهید گمنام سال 1380 در مسجد ابوالفضل (ع) دو راهی زرند‌ ـ راور به خاک سپرده شد.

محمود زارعی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران زرند اظهار داشت: شهرستان زرند 537 شهید، یک ‌هزار و 700 جانباز و 126 آزاده را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است و این شهرستان در مورد برگزاری یادواره شهدا رتبه نخست استان را به خود اختصاص داده است و در سال به طور متوسط 60 یادواره، یادمان و سالگرد در زرند برگزار می‌شود.

انتهای پیام/80022/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول