اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

۱/ آیت‌الله سیداحمد خاتمی:

برخی نطق‌های کاندیداها نشان از نداشتن فاصله با فتنه است / تحویل گرفتن فتنه‌گران از سوی برخی کاندیداها

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: ملت ایران بیدار باشید، از بعضی‌ نطق‌های کاندیداها بر‌می‌آید که فاصله‌ای با فتنه ندارند و فتنه‌گران را تحویل می‌گیرند.

برخی نطق‌های کاندیداها نشان از نداشتن فاصله با فتنه است / تحویل گرفتن فتنه‌گران از سوی برخی کاندیداها

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، آیت‌الله سیداحمد خاتمی ظهر امروز در مراسم بزرگداشت رهبر کبیر انقلاب اسلامی در مصلای امام خمینی این شهر اظهار کرد: ملت ایران بیدار باشید از بعضی نطق‌های نامزدها بر می‌آید فاصله‌ای با فتنه ندارند و فتنه‌گران را تحویل می‌گیرند.

وی افزود: کاندیدای که از بصیرت‌افزایی صدا و سیما در فتنه 88 و بعد از آن انتقاد می‌کند خروجی‌اش این است که مردمی که در حماسه 9 دی سفره فتنه را جمع کردند محکوم بوده و حرکت ضد فتنه را محکوم می‌کند.

خاتمی افزود: جای تاسف است که در این رابطه برخی نامزدها حتی فتنه‌گران را تحویل می‌گیرند و شعار اعتدال سر می‌دهند که البته اعتدال مورد تاکید اسلام است، اما مراد این عده از طرح چنین شعاری اعتدال در برابر فتنه و سکوت کنندگان در مقابل حوادث سال 88 است.

وی تاکید کرد: ملت ایران پرورش یافته امام بوده و جابه‌جایی ارزش‌ها را به هیچ کس نخواهند داد. ملت ایران جایگزینی ضدارزش به جای ارزش‌ها را به هیچ کس نخواهند داد.

محک‌ کاندیداهای ریاست جمهوری با شاخص‌های انقلاب

خاتمی ضمن توصیه به ملت ایران که کاندیداها را با شاخص‌های انقلاب بنیانگذار جمهوری اسلامی محک بزنند، تصریح کرد: کاندیدای که با شاخص‌های انقلاب امام همراه باشد اصلح است و کاندیدای که با شاخص‌های امام و انقلاب فاصله دارد کاندیدای اصلح ملت ایران محسوب نمی‌شود.

امام جمعه موقت تهران خداباوری امام را خط استراتژیک  امام  دانست و گفت: کلیدی‌ترین شاخص انقلاب خدامحوری و خداباوری است و امام با تمام وجودش خداباور بود.

وی خداباوری را خط استراتژیک امام ذکر کرد و گفت: باور به خدا، باور به مردم و باور به خود، هر سه به معنی واقعی کلمه در وجود امام و تصمیم امام و همه حرکت‌های ایشان تجلی داشت.

امام ما می‌توانیم را در وجود ملت ایران زنده کرد

خاتمی در تشریح سه باور عمیق و سرنوشت ساز امام یعنی باور به خدا، باور به مردم و باور به خود تاکید کرد: امام «ما می توانیم» را در وجود ملت زنده کرد و توانایی‌های ذاتی ملت را در عرصه‌های مختلف به بروز و ظهور رساند.

بعضی‌ کاندیداها حلال مشکلات کشور را رفاقت با غرب می‌دانند

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه از برخی نطق‌های کاندیداها می‌شنویم اگر رابطه‌مان را با غرب برقرار کنیم همه مشکلاتمان حل می‌شود، گفت: چرا به جای اینکه مردم را به خداباوری و خودباوری سوق بدهید به غرب باوری سوق می‌دهید طوری وانمود می‌کنند اگر با غرب آشتی کنیم همه مشکلات حل می‌شود.

امام جمعه موقت تهران خطاب به این آقایان و کاندیداها گفت: دنیای غرب با ایران آشتی نمی‌کند چون با دین شما مشکل دارد.

غرب در دوره اصلاحات ایران را محور شرارت، تحریم‌ها و مشکلات هسته‌ای آغاز شد

خاتمی با اشاره به انعطاف صورت گرفته در دوره اصلاحات اظهار کرد: نگاه کنیم خوب در این دوره غرب با ایران خوب شد، در همین دوره مسئولان آمریکا ایران را محور شرارت نامیدند و تحریم‌ها  و مشکلات هسته‌ای از همین دوره آغاز شد.

وی با بیان اینکه غرب از ایران اسلامی هراس دارد و مشکل آنها انرژی هسته‌ای نیست، گفت: دنیای غرب با ایران آشتی نمی‌کند چون با دین ما مشکل دارد و بر همین اساس انرژی هسته‌ای را بهانه‌ای برای ضدیت خود با اسلام و جمهوری اسلامی قرار داده‌اند.

خاتمی یادآوری کرد: کسانی که امروز دم از غرب و تنش‌زدایی می‌زنند مرادشان این است که مشکلات کشور با تعامل و رفاقت با غرب حل می شود که نظریه‌ای نادرست بوده چون غرب با ایران اسلامی مشکل دارد.

انتهای پیام/60002/خ40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول