اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کنگان:

15 خرداد نقطه آغازی برای طوفان عظیم انقلاب اسلامی بود

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کنگان گفت: 15 خرداد نقطه آغازی برای طوفان عظیم انقلاب اسلامی بود.

15 خرداد نقطه آغازی برای طوفان عظیم انقلاب اسلامی بود

به گزارش خبرگزاری فارس از کنگان، حجت‌الاسلام رحیم اهرمی ظهر امروز در آیین برگزاری سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در کنگان اظهار داشت: امام خمینی (ره) را در دنیا به عنوان یک رهبر انقلابی که علیه یک رژیم دیکتاتوری شاهنشاهی قیام کرد و طی یک انقلاب دینی و با استفاده از نیروی عظیم توده‎های مسلمان توانست شجره خبیثه کهنسال سلطنت را در ایران ریشه‌کن کرده و به جای آن نهال حکومت اسلامی مبتنی بر محبت و اراده مردم پایه نهد، می‎شناسند.

وی افزود: نام خمینی (ره) در جهان امروز با انقلاب اسلامی و اسلام انقلاب شناخته شده است و به تعبیر مقام معظم رهبری «این انقلاب بدون نام خمینی در هیچ کجای جهان شناخته شده نیست».

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کنگان با اشاره به قیام 15 خرداد یادآور شد: قیام 15 خرداد 42 یک جنبش منحصر به فرد بوده که با ایجاد دگرگونی ژرف‌اندیشانه بر مبنای فرهنگ غنی عاشورایی تأثیرات عمیق سیاسی اجتماعی در سطح جامعه ایرانی به وجود آورده است که این پیامدها و تأثیرات منجر به بسترسازی برای بروز انقلاب اسلامی ایران در سال 57 و استقرار حکومت اسلامی بر مبنای نظریه ولایت مطلقه فقیه شده است.

اهرمی عنوان کرد: آنچه 15 خرداد را نسبت به دیگر رخدادهای تعیین‌کننده تاریخ کشورمان متمایز ساخته، دینی یا به تعبیری اسلامی بودن آن است که این همه از رهگذر رهبری عالم، آگاه و زمان‌شناس و دردمند صورت گرفته است که دغدغه اسلام و ارزش‌های معنوی دین را که ریشه در فطرت مردم دوانده بود، در رأس توجه خود قرار می‌داد.

وی بیان کرد: این مبارزه به منزله اصلاح طرز تفکر و روحیه مردم ایران بود که رژیم شاه را بر سر دو راهی خطرناکی قرار می‌داد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کنگان افزود: در حقیقت قیام 15 خرداد بود که ماهیت رژیم ستمشاهی را بیش از پیش آشکار کرد و نقطه آغازی برای طوفان عظیم انقلاب اسلامی شد که طی 15 سال مجاهدت و جانبازی مجاهدان به پیروزی رسیدند و شالوده رژیم وابسته به ابرقدرت را درهم کوبیدند، همانگونه که امام خمینی (ره) فرمودند «قیام 15 خرداد اسطوره قدرت ستمشاهی را درهم شکست و افسانه‌ها و افسون‌ها را باطل کرد».

انتهای پیام/2451/ذ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول