اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آستانه لیگ پانزدهم فوتسال کشور

فوتسال قم در حسرت قهرمانی / صبا در انتظار دهمین مربی

پانزدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور در حالی کمتر از دو ماه دیگر آغاز می‌شود که فوتسال قم همچنان در حسرت قهرمانی لیگ برتر قرار دارد.

فوتسال قم در حسرت قهرمانی / صبا در انتظار دهمین مربی

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، این در شرایطی است که هم‌اکنون 58 روز دیگر تا آغاز بازی‌های فصل جدید لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور باقی مانده در حالی که تیم صبای قم هنوز نمی‌داند که با کدام کادر فنی و بازیکنان در لیگ برتر جدید حضور می‌یابد.

علاقمندی هواداران صبا برای اطلاع از تکلیف صبا در لیگ پانزدهم

البته دیگر تیم‌های حاضر در فصل جدید لیگ برتر فوتسال که شاخص‌ترین آنها گیتی پسند اصفهان است هنوز کاری برای لیگ جدید انجام نداده‌اند اما بسیاری از هواداران و علاقمندان به فوتسال در قم دوست دارند تکلیف تیم فوتسال صبا در فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور را بدانند.

از اوایل دهه 1380 که نمایندگان قم در مسابقات لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور شرکت کرده‌اند تاکنون 9 چهره شاخص به عنوان سرمربی روی نیمکت این تیم حضور داشته‌اند و اکنون صبا منتظر دهمین مربی تاریخ حضور خود در رقابت‌های لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور است.

حسین شمس، سید حسین حسینی، صادق ورمزیار، سید مهدی ابطحی، رضا کردی، امیر شمسایی، سید مهدی غیاثی، قدت‌الله باقری و محسن حسن‌زاده در طول این سال‌ها و ادوار مختلف لیگ برتر شاخص‌ترین مربیانی هستند که نماینده فوتسال قم در لیگ برتر را هدایت کرده‌اند.

موفق‌ترین مربیان در فوتسال قم تا این فصل لیگ برتر کشور، حسین شمس، سید مهدی ابطحی و ترکیب قدرت‌الله باقری و محسن حسن‌زاده در لیگ‌های ششم، دهم و چهاردهم بوده‌اند که با تیم‌های فوتسال ارم کیش و صبای قم به مقام دوم و عنوان نایب قهرمانی مسابقات لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور نائل شده‌اند.

سه نایب قهرمانی رهاورد تیم‌های قمی صبا و ارم کیش از حضور در لیگ برتر

البته در ادوار 14 دوره‌ای مسابقات لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور، تیم فوتسال ارم کیش قم موفق به کسب دو عنوان سومی و چهارمی لیگ برتر شده است اما بعد از آن بهترین موفقیت را به صورت مشترک سید مهدی غیاثی و حسین گنجیان به دست آورده‌اند که در سیزدهمین دوره مسابقات لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور توانستند با کسب رتبه ششم دیگر مربیان موفق تاریخ فعالیت نماینده قم در لیگ برتر کشور لقب بگیرند.

در حالی که نماینده قم در 14 دوره گذشته رقابت‌های لیگ برتر با نام‌های مختلفی از جمله، سهیل، فراز، ارم کیش، تربیت بدنی، کیش ایر و صبای قم در مسابقات حضور یافته است، تیم ارم کیش قم در سال 1386 با حسین شمس بعد از تیم تام ایران‌خودروی تهران موفق به کسب عنوان نایب قهرمانی ششمین دوره بازی‌های لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور شد.

کمتر از دو ماه فرصت برای لیگ جدید فوتسال کشور

این در حالی است که این عنوان سه سال بعد نیز تکرار شد و طی آن تیم فوتسال ارم کیش قم با سرمربیگری سید مهدی ابطحی تا آخرین هفته‌ها یکی از مدعیان کسب عنوان قهرمانی بود اما در نهایت بعد از تیم فولاد ماهان سپاهان اصفهان به مقام نایب قهرمانی بسنده کرد.

در سال 1391 پایان مسابقات چهاردهمین دوره لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور برای نماینده فوتسال استان قم نیز در حالی که بسیاری از هواداران این تیم انتظار قهرمانی صبا را داشتند، با نایب قهرمانی دیگری همراه بود تا قم همچنان در حسرت قهرمانی فوتسال ایران باقی بماند.

هم‌اکنون نیز لیگ پانزدهم در راه است و در این راه مسئولان باشگاه صبای قم ابتدا باید تکلیف این تیم را مشخص کنند که آیا این تیم با حمایت مجدد باشگاه صبا در لیگ برتر حضور می‌یابد یا اینکه حامی دیگری خواهد داشت و بعد با وسواس و حواس جمع بهترین مربی را برای قرار گرفتن در رأس کادر فنی این تیم در لیگ برتر فوتسال دوره پانزدهم برگزینند.

ابقای حسن‌زاده برای حضور بر روی نیمکت صبا

بعد از پایان کار صبای قم در لیگ چهاردهم که با کسب مقام دوم و عنوان نایب قهرمانی بعد از گیتی پسند همراه بود، اکنون صحبت از ابقای محسن حسن‌زاده در راس کادر فنی این تیم است اما هنوز هیچ مقام یا مسئولی در باشگاه صبا این خبر را تایید نکرده است.

به هر حال باید منتظر ماند و دید که کدام مربی در آستانه کمتر از دو ماه تا آغاز فصل جدید لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور می‌تواند با مسئولان باشگاه صبای قم به توافق رسیده و سکاندار هدایت تیم فوتسال صبای قم در لیگ پانزدهم فوتسال باشگاه‌های کشور خواهد شد.

حسن‌زاده که برادر بزرگتر خانواده فوتسالی حسن‌زاده‌ها محسوب می‌شود و در آغاز لیگ چهاردهم با بازوبند کاپیتانی و پیراهن شماره 9 در ترکیب صبا به میدان می‌رفت، از هفته ششم فصل گذشته رسما به مربیگری روی آورد و به عنوان سرمربی تیم فوتسال صبای قم جانشین قدرت‌الله باقری شد.

تیم فوتسال صبای قم با هدایت محسن حسن‌زاده در چهاردهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور تا هفته پایانی در صدر جدول رده بندی قرار داشت اما در هفته آخر با شکست برابر تیم فوتسال شهید منصوری قرچک قهرمانی را به حریف سرسخت خود گیتی پسند اصفهان واگذار کرد و بدین ترتیب بار دیگر قمی‌ها را در حسرت قهرمانی در لیگ برتر فوتسال ایران نگه داشت و نتوانست برای نخستین بار به لیگ قهرمانان فوتسال باشگاه‌های آسیا راه یابد.

============

گزارش: رضا جعفری

============

انتهای پیام/78002/خ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول