اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

2/ حداد عادل در جمع مردم قم:

تثبیت قیمت ارز مهم‌ترین عامل حل مشکلات اقتصادی است/ اولویت اقتصادی من اصلاح نظام بانکی است

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، مهم‌ترین برنامه برای کاهش مشکلات اقتصادی را تثبیت قیمت ارز دانست و گفت: اصلاح نظام بانکی در اولویت دولت من خواهد بود.

تثبیت قیمت ارز مهم‌ترین عامل حل مشکلات اقتصادی است/ اولویت اقتصادی من اصلاح نظام بانکی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، غلامعلی حدادعادل دوشنبه‌شب در همایش اندیشه روح‌الله که در مسجد امام حسن عسکری(ع) برگزار شد با بیان اینکه اگر کسی عقل سیاسی داشته باشد، باید بداند که برای حفظ کشور و انقلاب راهی جز حکومت دینی وجود ندارد، اظهار کرد: هیچ عاملی جز اسلام نمی‌تواند میان مردم ایران وحدت ایجاد کند و هر حکومتی که خواستار پشتیبانی ایرانیان است باید به حاکمیت دین اعتقاد داشته باشد.

وی ادامه داد: 99 درصد مردم ایران به اذعان خود مسلمان هستند و هر حکومتی که خواستار تداوم خویش است باید به عقاید آنها احترام بگذارد؛ ضامن همراهی مردم با نظام دین‌داری حکومت است.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تأکید بر تکریم و احترام به مرجعیت عنوان داشت: ولایت فقیه از مرجعیت برخاسته است؛ من در مدرسه‌ای تحصیل کرده‌ام که بنیانگذاران آن از قم آمده بودند، 56 سال پیش در سال اول دبیرستان معلمان من از روحانیونی بودند که در قم تحصیل کرده بودند.

حدادعادل با بیان اینکه از ابتدای نوجوانی به روحانیت احترام گذاشته‌ام، اذعان داشت: هیچگاه در کارهای سیاسی به سازمان‌ها و احزابی که نسبت به روحانیت بی‌احترامی می‌کردند، نزدیک نشدم و از نخستین سال‌های فعالیت سیاسی خود با حوزه علمیه ارتباط داشتم.

وی با اشاره به تدریس فلسفه غرب توسط خود در موسسه در راه حق در سال‌های پیش از انقلاب بیان داشت: پس از انقلاب هم در مدرسه دارالشفا منطق کلام را به روحانیون آموزش می‌دادم.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات اقتصادی کشور اشاره و ابراز کرد: همه مردم از دولت آینده انتظار دارند، این مشکلات را رفع کند؛ مهم‌ترین وظیفه اقتصادی دولت آینده ایجاد آرامش در بازار و خارج کردن اقتصاد از التهاب است.

حدادعادل، مهم‌ترین برنامه برای کاهش مشکلات اقتصادی را تثبیت قیمت ارز دانست و افزود: حمایت از تولید ملی نیز اهمیت ویژه‌ای دارد و در این میان تولیدکنندگان باید کیفیت کار خود را ارتقا داده و مصرف‌کنندگان هم بر استفاده از کالای ایرانی تعصب داشته باشند تا بتوان مشکل اشتغال را حل کرد.

وی با تأکید بر اصلاح نظام بانکی ابراز داشت: ربا تنها یکی از مشکلات نظام بانکی است و متعهد می‌شوم که از نخستین روزهای پس از پیروزی در انتخابات برای رفع این مشکلات اقدام کنم.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ادامه انقلاب اسلامی را حرکتی فرهنگی دانست و خاطرنشان کرد: فرهنگ اسلامی جان مایه و روح انقلاب ماست و قرآن و اسلام را اساس و بنیان کارهای فرهنگی خود می‌دانم.

حدادعادل با بیان اینکه هدفم از ترجمه قرآن آشنایی نسل جوان با مفاهیم موجود در این کتاب آسمانی بوده است، گفت: معتقد هستم ایرانی‌ها در طول 1400 سال گذشته اسلام را پذیرفته‌اند و آن جنبه‌هایی از فرهنگ ایرانی هم که با اسلام تعارض نداشته محفوظ مانده است؛ ما می‌توانیم مسلمان و ایرانی باشیم و به اسلام خدمت کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود هنر را جامه زیبایی دانست که می‌توان آن را بر پیکر حقیقت پوشاند و تأکید کرد: گسترش کتابخانه‌ها اهمیت زیادی دارد و خودم هم با کتاب و کتابخوانی انس زیادی دارم.

حدادعادل در ادامه با بیان اینکه کمک به نیازمندان و محرومان جامعه جزو سیاست‌های اصلی دولت او خواهد بود، متذکر شد: باید به خانواده‌های کم‌درآمد توجه کنیم و برنامه‌های دولت باید متوجه زندگی اقشار کم‌درآمد باشد.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، سیاست‌های خارجی جمهوری اسلامی را مورد توجه قرار داد و افزود: آمریکا و رژیم اشغالگر قدس از نخستین روزهای پس از پیروزی انقلاب تمام تلاش خود را برای سرنگونی نظام دینی انجام دادند، اما راه به جایی نبردند؛ پس از ارتحال امام خمینی(ره) دشمنان گمان کردند می‌توانند از طریق برخی احزاب و اندیشه‌های سیاسی انقلاب را از مسیر خود منحرف کنند، همگان دیدند در مجلس ششم چه گذشت و مسئولان آمریکایی از سخنانی که آن زمان در داخل کشور زده می‌شد، خوشحال بودند.

وی ادامه داد: رهبری حکیمانه آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (مدظله‌العالی) تمام نقشه‌های دشمنان را خنثی کرد و ملت ایران به سلامت از توطئه سیاسی گذشتند، بنابراین دشمنان به دنبال تحریم و جنگ اقتصادی رفتند و بهانه آن را مسئله دستیابی ایران به فناوری انرژی هسته‌ای عنوان کردند؛ در حالی که 16 سازمان اطلاعاتی آمریکا گزارش داده‌اند که فعالیت‌های اتمی ایران به سمت کارهای نظامی پیش نمی‌روند و هیچ نشانه‌ای از انحراف برنامه هسته‌ای ایران وجود ندارد.

حدادعادل با بیان اینکه هدف دشمنان از تحریم‌های اقتصادی ایجاد بحران‌های اجتماعی و به دنبال آن بحران سیاسی در ایران بوده است، اضافه کرد: ما اعلام می‌کنیم که مشکل اقتصادی داریم، اما به دلیل اینکه جمهوری اسلامی کشور رسول‌الله(ص) بوده و مردمی بابصیرت دارد؛ بحران اجتماعی و سیاسی در کشور وجود ندارد و مردم هیچ‌گاه به سمت آمریکا متمایل نمی‌شوند.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پایان تحریم‌های غرب را در راستای تأثیرگذاری بر انتخابات ریاست جمهوری دانست و خاطرنشان کرد: از سال گذشته بارها گفته‌ام که هیچ اتفاقی تا زمان انتخابات نخواهد افتاد، بلکه غرب در تلاش است تا شرایط را به گونه‌ای طراحی کند که افراد سازش کار با آمریکا و دولت‌های غربی در انتخابات پیروز شوند.

انتهای پیام/78004/ذ40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول