اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

عبدالله گل: حوادث ترکیه آزمونی برای دموکراسی آن است

رئیس‌جمهور ترکیه در اظهاراتی در واکنش به تظاهرات‌های اعتراض‌آمیز در این کشور تاکید کرد حوادث روزهای اخیر ترکیه آزمونی حقیقی برای استحکام دموکراسی در آن است.

عبدالله گل: حوادث ترکیه آزمونی برای دموکراسی آن است

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روسیا الیوم، «عبدالله گل» در اظهاراتی گفت: اعتراضات مردمی که ترکیه در چند روز اخیر شاهد آن است به آزمونی حقیقی برای استحکام دموکراسی در این کشور تبدیل شده است.

وی گفت: دموکراسی تنها انتخابات نیست زیرا تظاهرات مسالمت‌آمیز نیز بخشی از روند دموکراسی است و من می‌خواهم تاکید کنم که ایده‌ها و عقاید هر فردی ارزشمند است و من می‌خواهم که همه نیات حسنه را درک کنند.

گل در خصوص گروه‌هایی که تظاهرات‌کنندگان را برای درگیری با نیروهای پلیس تحریک می‌کنند، اظهار داشت: نباید به این سازمان‌های سری انجام چنین فعالیتی را اجازه داد، کشور ما به حاکمیت قانون اعتماد دارد و هر فردی حق دارد هر گونه موضوعی را در نهادهای عالی قضایی دنبال کند و این امر در چارچوب دموکراسی در غرب نیز اجرا می‌شود.

وی افزود: من می‌خواهم همه این را بدانند و آرامش را حفظ کنند و اوضاع را با وضعیت برخی کشورهای غیردموکراتیک که به حاکمیت قانون اعتقادی ندارند، مقایسه کنند و ببیند که این کشورها در خاورمیانه چه بهایی را پرداخت کردند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول