اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

مغربی‌ها در حمایت از تظاهرات ضددولتی مردم ترکیه به خیابان‌ها آمدند

شهروندان مغربی دیروز یکشنبه با برپایی تظاهرات فساد و خشونت حاکم در دستگاه‌های دولتی این کشور را محکوم و با ملت ترکیه در اعتراضات ضددولتی اعلام همبستگی کردند.

مغربی‌ها در حمایت از تظاهرات ضددولتی مردم ترکیه به خیابان‌ها آمدند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، ده‌ها تن از شهروندان، فعالان حقوقی و اعضای جنبش اعتراضی 20 فوریه مغرب دیروز یکشنبه در اعتراض به خشونت نیروهای پلیس علیه تظاهرات مسالمت آمیز مردمی هفته گذشته در این کشور به خیابان ها آمدند.

تظاهرات کنندگان با تجمع در مرکز شهر رباط فساد رایج در دستگاه‌های دولتی این کشور را محکوم کردند.

آنها ضمن اعلام همبستگی با شهروندان معترض ترکیه مخالفت خود را با سفر رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه به مغرب نیز که قرار است از فردا سه شنبه آغاز شود اعلام کردند.

تظاهرات کنندگان شعارهایی از قبیل «مردم خواهان سرنگونی فساد هستند» سر می‌دادند و پارچه نوشته ای در دست داشتند که بر روی آن «ما سفر اردوغان جنایتکار به رباط را نمی‌خواهیم»، و «ترکیه فاشیستی نه عدالت می داند نه توسعه» نوشته شده بود.

شهروندان مغربی یکشنبه هفته گذشته نیز در اعتراض به بازداشت بدون محاکمه ده ها زندانی سیاسی در کشورشان تظاهرات مسالمت آمیز در پایتخت برگزار کرده بودند که با یورش نیروهای پلیس روبه رو شدند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول