اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

انحلال سرویس امنیتی مخفی بوتفلیقه/ یک سرکرده القاعده خود را تسلیم ارتش الجزایر کرد

وزیر کشور الجزایر از انحلال سرویس امنیتی محرمانه در این کشور خبر داد و در همین حال یک سرکرده القاعده در مغرب عربی خود را تسلیم ارتش الجزایر کرد.

انحلال سرویس امنیتی مخفی بوتفلیقه/ یک سرکرده القاعده خود را تسلیم ارتش الجزایر کرد

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، یکی از رهبران القاعده در مغرب عربی در استان سکیکده واقع در شرق الجزایر خود را به نیروهای ارتش تسلیم کرد.

پایگاه اینترنتی روزنامه الشروق الجزایر جمعه شب نوشت: یک سرکرده القاعده از قدیمی ترین نیروهای گروه‌های مسلح مستقر در کوه‌های المصیف القلی در غرب استان سکیکده واقع در 500 کیلومتری شرق پایتخت بوده است.

به نوشته الشروق این سرکرده القاعده پس از 20 سال عملیات مسلحانه در کوستان‌ها و جنگل‌های شرق الجزایر خود را تسلیم ارتش کرده است.

ابو عبدالله یکی دیگر از سرکرده‌های القاعده در الجزایر و القعقاع مسئول سربازگیری و تامین درآمد گروه‌های مسلح این کشور و ابودجانه یکی دیگر از سرکرده‌های القاعده ظرف دو ماه گذشته خود را تسلیم ارتش این کشور کردند.

وزیر کشور الجزایر: به سرویس امنیتی محرمانه نیاز نداریم

دحو ولد قابلیه، وزیر کشور الجزایر تاکید کرد که این وزارتخانه به هیچ سرویس امنیتی محرمانه به موازات دستگاه پلیس این کشور نیاز ندارد.

ولد قابلیه درباره تصمیم دولت در انحلال مرکز ملی حمایت از تصمیم گیری‌ها گفت: این مرکز یک هیئت وابسته به وزارت کشور بود که نهادی امنیتی، اطلاعاتی و یا پلیسی به شمار نمی‌آمد.

بوتفلیقه اخیرا با انحلال مرکز ملی حمایت از تصمیم گیری‌ها در کشور که در دوره نورالدین زرهونی وزیر کشور سابق تاسیس شده بود موافقت کرد.

گزارش‌های خبری حاکی است این اقدام به توصیه دستگاه امنیتی الجزایر صورت گرفته است که کار مرکز را در تداخل با اختیارات خود می‌داند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول