اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به زودی در قم صورت می‌گیرد

آغاز عملیات اجرایی طرحی که 20 سال بر زمین مانده بود

معاون اداری و مالی شهردار قم با اشاره به اینکه ممیزی املاک بیش از 20 سال است که در شهرداری قم بر روی زمین مانده است گفت: قرارداد‌های لازم منعقد شده و عملیات اجرایی ممیزی املاک قم بعد از انتخابات آغاز خواهد شد.

آغاز عملیات اجرایی طرحی که 20 سال بر زمین مانده بود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از شهر نیوز، رضا پوریافر در آیین افتتاح پروژه تبدیل مبنای حسابداری شهرداری از نقدی به تعهدی اظهار داشت: تبدیل سیستم حسابداری شهرداری از نقدی به تعهدی خواسته دیرین شهرداری‌ها به ویژه شهرداری کلانشهر قم بوده است.

وی با اشاره به آغاز استقرار این پروژه در چند کلانشهر ابراز داشت: تنها شهرداری کلانشهر تهران توانسته به صورت نیمه تعهدی این سیستم را محقق کند که این پروژه تجربه بسیار خوبی در شهرداری تهران دارد.

معاون اداری و مالی شهرداری قم استقرار حسابداری تعهدی در شهرداری قم را یکی از تاکیدات شهردار قم عنوان و خاطرنشان کرد: با توجه به مشکلاتی که ما در بحث شفاف‌سازی حساب‌ها، درآمد‌ها، هزینه‌ها،‌ دارایی‌ها و... داشتیم استقرار این سیستم در شهرداری یک نیاز جدی است.

وی پیگیری‌ها و بررسی‌های صورت گرفته در خصوص استقرار سیستم حسابداری تعهدی در شهرداری قم را مورد توجه قرار داد و یادآور شد: با توجه به اینکه استقرار این سیستم در شهرداری‌ها به نوعی کار جدیدی به شمار می‌رفت به همین دلیل لازم بود کسی که می‌خواهد در شهرداری بحث مالی را دنبال کند تجربه کافی را در اختیار داشته باشد.

وی با اشاره به مصاحبه‌ها و جلسات متعدد با شرکت‌های مختلف در خصوص استقرار این سیستم تصریح کرد: سیستم مالی شهرداری کاملا با سیستم‌های سایر ارگان‌ها چه دولتی و چه خصوصی متفاوت است و کسی که در شهرداری کار نکرده باشد مطمئنا در عمل موفقیت زیادی نخواهد داشت.

پوریافر افزود: در همین راستا پس از بررسی‌های صورت گرفته به تجربه شهرداری تهران رسیدیم و در نهایت با جلساتی که به ویژه در شورای شهر قم داشتیم این قرارداد به نتیجه رسید و امروز این پروژه را آغاز می‌کنیم.

وی در ادامه استقرار یک سیستم جدید و تغییر در نظامی که سالیان سال در سازمانی کار شده است را نیازمند همراهی، همدلی، تعامل و آمادگی همه کارکنان آن سازمان دانست و اظهار داشت: تا این آمادگی ایجاد نشود و احساس ایجاد تغییر در مدیران و بدنه کارشناسی نباشد آن سیستم نمی‌تواند در عمل موفق شود و شاید در حد دستورالعمل باقی بماند.

معاون اداری و مالی شهرداری قم آموزش و آگاه سازی در خصوص سیستم جدید را از اهداف برگزاری این مراسم عنوان کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ممیزی املاک را یکی دیگر از موضوعات در دستور کار معاونت اداری و مالی شهرداری قم اعلام و خاطرنشان کرد: ممیزی املاک بیش از 20 سال است که در شهرداری قم بر روی زمین مانده و به هر دلیلی پیگیری نشده است.

پوریافر ابراز داشت: با توجه به پیگیری‌های شهردار قم، تمام توان خود را در این زمینه به کار بستیم و در نهایت توانستیم قرارداد این موضوع را منعقد کنیم و آماده آغاز کار هستیم و به زودی کارهای عملیاتی ممیزی املاک را شروع خواهیم کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مزایای استقرار سیستم حسابداری تعهدی اشاره کرد و افزود: استقرار این سیستم به شفافیت مالی که مورد تاکید شهردار قم است کمک شایانی خواهد کرد.

معاون اداری و مالی شهرداری قم بر ضرورت ثبت دارایی‌ها، محاسبه استهلاک و قیمت تمام شده تاکید کرد و یادآور شد: دارایی‌ها اگر به درستی ثبت شود می‌تواند پشتوانه‌ای مالی بسیار خوبی برای شهرداری باشد.

وی با بیان اینکه استقرار حسابداری تعهدی کمک زیادی به رفع مشکلات ما در حوزه‌های مالی خواهد کرد اظهار داشت: برای استقرار این سیستم ضرورت همکاری واحد‌های مالی،‌ درآمد، املاک،IT و... به شدت زیاد است که امیدواریم با تعامل همه همکاران یک کار زیربنایی خوبی در شهرداری انجام شود که بنای بسیاری از بهبود‌ها در شهرداری خواهد بود.

انتهای پیام/2258/و/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول