اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه خبر داد

پیش‌بینی برداشت 1400 تن نخود پاییزه از مزارع شهرستان کرمانشاه

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه گفت: در سال زراعی ‎جاری 1310 هکتار از اراضی شهرستان کرمانشاه زیر کشت نخود پاییزه رفته است که پیش‌‎بینی می‌شود از این سطح زیر کشت بیش از 1400 تن نخود برداشت شود.

پیش‌بینی برداشت 1400 تن نخود پاییزه از مزارع شهرستان کرمانشاه

 به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، شهریار قاسمی گفت: در سال زراعی گذشته یک‌هزار و 200 هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان زیر کشت نخود پاییزه رفته بود که از این سطح مقدار 700 تن نخود برداشت شد.

بر اساس گزارش روابط عمومی، قاسمی خاطر نشان ساخت: قرار گرفتن کشت حبوبات در تناوب زراعی به ویژه پس از کشت گندم یک ضرورت است، بنابراین افزایش و حفظ سطح زیرکشت حبوبات در دستور کار این مدیریت قرار دارد.

به گفته قاسمی، در سال زراعی ‎جاری 1310 هکتار از اراضی شهرستان کرمانشاه زیر کشت نخود پاییزه رفته است که پیش‌‎بینی می‌شود از این سطح زیر کشت بیش از 1400 تن نخود برداشت شود.

وی تاکید کرد: در راستای اجرای سیاست‌های سازمان جهادکشاورزی به منظور اجرای روش‌هایی که هزینه‌های کشت سنتی نخود را کاهش داده و درآمد حاصل از این محصول را بالا ببرد، اقدامات مطلوبی صورت گرفته است.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه گفت: با تلاش همکاران امسال عملیات کاشت اغلب مزارع نخود پاییزه به صورت کاملاً مکانیزه و با استفاده از دستگاه‌های بذرکار صورت گرفته که این اقدام موجب کاهش هزینه‌های کارگری و افزایش قابل توجه عملکرد محصول و در نهایت افزایش درآمد خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه بیش از یک‌سوم تولیدات کشاورزی استان مربوط به شهرستان کرمانشاه است، افزود: بخش کشاورزی شهرستان کرمانشاه به لحاظ ظرفیت گسترده‌ای که دارد، دارای اهمیت زیادی بوده و این موضوع موجب شده که این شهرستان از قطب‌های مهم کشاورزی استان محسوب شود.

انتهای پیام/2700/خ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول