اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهریور ماه سال جاری

کاراته ایران بدون قمی‌ها راهی مسابقات قهرمانی آسیا می‌شود

تیم ملی کاراته کشورمان امسال بدون حضور کاراته‌کاهای قمی راهی رقابت‌های کاراته قهرمانی آسیا خواهد شد.

کاراته ایران بدون قمی‌ها راهی مسابقات قهرمانی آسیا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، در سه دهه اخیر کمتر اتفاق افتاده است که تیم ملی کاراته کشورمان در رقابت‌های کاراته قهرمانی آسیا از حضور کاراته‌کاهای قمی بی‌بهره باشد اما به نظر می‌رسد مسابقات سال جاری یکی از معدود میادین آسیایی است که از حضور چهره‌های شاخص و مطرح کاراته قم خبری نیست.

تاشکند ازبکستان آخرین میزبان چهار کاراته‌کای قمی

آخرین دوره مسابقات کاراته قهرمانی آسیا در سال 2012 و به میزبانی کشور ازبکستان در شهر تاشکند این کشور به انجام رسید و طی آن در ترکیب کاروان اعزامی کشورمان متشکل از تیم‌های مردان و بانوان رده‌های سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان چهار کاراته‌کای قمی حضور داشتند.

اکنون که رقابت‌های کاراته قهرمانی آسیا در سال 2013 در راه است و این مسابقات کمتر از سه ماه دیگر به میزبانی کشور امارات به انجام می‌رسد، یکی از مهمترین اتفاقات برای کاراته قم این است که تیم ملی بدون حضور چهره‌های درخشان کاراته قم راهی این مسابقات می‌شود.

آسیب دیدگی مهدی‌زاده دغدغه قمی‌های علاقمند به کاراته

در این بین غیبت قهرمان قمی سال 2012 کاراته جهان یعنی امیر مهدی‌زاده بیش از هر موضوع دیگری ذهن علاقمندان به کاراته در قم را به خود مشغول کرده است زیرا مهدی‌زاده به دلیل آسیب‌دیدگی حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا را رسما از دست خواهد داد زیرا این کاراته‌کای توانمند در دوران درمان به سر می‌برد و قصد دارد پس از بهبودی کامل، سال آینده با قدرت در خدمت تیم ملی کاراته باشد.

امیر مهدی‌زاده در آخرین معاینه‌ای که زیر نظر پزشک تیم ملی کاراته داشت خبر خوشحال کننده‌ای را شنید، خبری که حاکی از رفع آسیب‌دیدگی کشکک زانوی وی پس از انجام عمل جراحی سنگین اسفند ماه سال گذشته بود اما این کاراته‌کای پرافتخار از حضور در تمرینات پرفشار منع شد.

تلاش مهدی‌زاده برای رسیدن به بازی‌های آسیایی 2014 اینچئون

دارنده تنها مدال طلای کاراته کشورمان از مسابقات جهانی سال 2012 در پاریس فرانسه، تاکنون دو بار در طول سال‌های اخیر کشکک زانوی خود را به تیغ جراحان سپرده است و پس از مشورتی که با مربی و پزشک خود داشت سرانجام به این نتیجه رسید که در رقابت‌های کاراته سال 2013 قهرمانی آسیا شرکت نکند زیرا در صورت ریسک کردن و مصدومیت دوباره مدت‌ها از میادین دور خواهد ماند.

مهدی‌زاده اگر چه رقابت‌های آسیایی در امارات را از دست می‌دهد اما خوب می‌داند که سال آینده مسابقات مهمی همچون بازی‌های آسیایی 2014 در اینچئون کره جنوبی را در پیش دارد و با تلاش برای کسب آمادگی لازم به فکر حضور پرقدرت در این مسابقات است.

انتهای پیام/78002/ع30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول