اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار سیستان و بلوچستان خبر داد

اجرای طرح فروش سوخت به مرزنشینان 14 شهرستان مرزی

استاندار سیستان و بلوچستان از اجرای طرح فروش سوخت به مرزنشینان 14 شهرستان استان که در فاصله 20 کیلومتری مرز هستند، خبر داد.

اجرای طرح فروش سوخت به مرزنشینان 14 شهرستان مرزی

به گزارش خبرگزاری فارس از هیرمند، حاتم‌ ناروئی پیش از ظهر امروز در مراسم اجرای طرح فروش سوخت به مرزنشینان شهرستان هیرمند، با حضور رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور، رئیس گمرک ایران و مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی کشور و جمعی از مسئولان استانی اظهار داشت: در گذشته مقادیر بسیاری سوخت بصورت قاچاق از مرزهای سیستان و بلوچستان قاچاق می‌شد که در راستای جلوگیری از قاچاق سوخت، برنامه‌ریزی شد سوخت به صورت قانونی و هدفمند به کشور افغانستان صادر شود.

وی افزود: در آینده‌ای نزدیک این طرح در 14 شهرستان این استان که در فاصله 20 کیلومتری مرز ساکن هستند، اجرا می‌شود.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه تمام مرزنشینان از این طرح بهره‌مند خواهند شد ادامه داد: امیدواریم با رونق تجارت و صادرات و وارد کالا، این استان بیش از پیش برای کشور سودمند باشد.

نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه این مراسم اظهار داشت: این طرح در راستای مبارزه با قاچاق سوخت به اجرا درآمده و دولت مصوب کرده است که از این سهمیه سوخت مرزنشینان بهره‌مند شوند.

سیدباقر حسینی صادرات سوخت توسط مرزنشینان را یکی راه‌کارهای ایجاد اشتغال سالم عنوان کرد و گفت: این طرح به زودی در سایر نقاط استان به ویژه شهرستان سروان نیز اجراشده تا مشکلات مرزنشینان برطرف شود.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه سیستان و بلوچستان، استانی مرزی است باید از ظرفیت‌های مرزی برای توسعه صادرات و واردات و تامین معیشت مرزنشینان استفاده کرد که امروز گام مهمی در این راستا برداشته شد.

انتهای پیام/75004/صا30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول