اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان:

فعالیت‌های بخش کشاورزی توسط شورای صنفی ساماندهی می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: یکی از وظایف و کارکردهای شورای صنفی کشاورزی ساماندهی فعالیت‌های بخش کشاورزی است.

فعالیت‌های بخش کشاورزی توسط شورای صنفی ساماندهی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ابراهیم حسن‌نژاد یکشنبه‌شب در جلسه شورای صنفی کشاورزان کردستان در سنندج اظهار کرد: نظام صنفی براساس قانون بهره‌وری در شهرستان‌ها و استان‌های کشور تشکیل شده است.

وی، مهم‌ترین کارکرد نظام صنفی کشاورزی را هویت بخشیدن به فعالیت‌های کشاورزی خواند و بیان داشت: شورای صنفی کشاورزی ساماندهی فعالیت‌های کشاورزی را بر عهده دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با تأکید بر به رسمیت شناختن پروانه صنفی کشاورزان از سوی بانک کشاورزی برای اعطای تسهیلات به متقاضیان اذعان داشت: پروانه بهره‌برداری منافاتی با پروانه صنفی ندارد.

حسن‌نژاد با بیان اینکه پروانه بهره‌برداری برای واحدهای صنعتی کشاورزی هم چون مرغداری و گاوداری‌ها صادر می‌شود، افزود: برای بخش‌هایی هم چون زراعت و باغبانی پروانه بهره‌برداری صادر نمی‌شود، بنابراین برای اینگونه فعالیت‌ها از این به بعد پروانه صنفی صادر خواهد شد.

وی عنوان کرد: پروانه صنفی برای ادارات جهاد کشاورزی قابل قبول است و از مسئولان بانک کشاورزی نیز خواهان پذیرش این پروانه‌ها هستیم.

وی یادآور شد: از این به بعد باید یکی از مدارک اعطای تسهیلات به کشاورزان داشتن پروانه صنفی باشد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی کردستان ابراز داشت: برای بانک‌ها ارائه پروانه صنف‌هایی همچون بازار و پارچه فروشان برای دریافت تسهیلات قابل پذیرش و معتبر است، اما متأسفانه صنف کشاورزان را به رسمیت نمی‌شناسند.

حسن‌نژاد تصریح کرد: خوشبختانه اکنون در کشور نیز تولید محصولات سالم و ارگانیک مورد توجه قرار گرفته است و در این راستا فعالیت‌هایی هم در استان آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه محصولی هم چون توت‌فرنگی به راحتی و به سرعت آلوده می‌شود و سرعت فسادپذیری آن هم بالاست، اضافه کرد: توت‌فرنگی کردستان بدون استفاده از سم و کود تولید می‌شود و کاملاً سالم است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی کردستان ادامه داد: در مناطق دیگر کشور در تولید توت‌فرنگی از سموم استفاده می‌کنند و هر دو این محصولات در بازار عرضه می‌شود.

حسن‌نژاد افزود: برای نخستین‌بار در سطح کشور سازمان جهاد کشاورزی کردستان اقدام به عقد قراردادی با یک شرکت کشاورزی به منظور نظارت بر مراحل  تولید توت‌فرنگی از کاشت تا برداشت کرده است.

وی اضافه کرد: این شرکت اقدام به صدور گواهی سلامت برای این محصول می‌کند که مورد تأیید اداره‌کل استاندارد و تحقیقات صنعتی کشور است.

وی با اشاره به اینکه 27 هکتار از مزارع توت‌فرنگی کردستان توسط این شرکت استاندارد سازی شدند، تصریح کرد: امسال محصول ارگانیک توت‌فرنگی حاوی برچسب این شرکت روانه بازار شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به درخواست کارت سوخت ماشین‌آلات کشاورزی از سوی کشاورزان اظهار کرد: صدور کارت سوخت برای ماشین آلات کشاورزی مستلزم شماره‌گذاری است که این امر در حال پیگیری است.

حسن‌نژاد در پایان تصریح کرد: حواله سوخت ماشین‌آلات کشاورزی در چندین مرحله برای کشاورزان صادر می‌شود که یکی از خواسته‌های کشاورزان دریافت یک مرحله‌ای این حواله‌هاست.

انتهای پیام/79003/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول