اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اجلاسیه اساتید سطح یک مدارس علمیه قم برگزار شد

اجلاسیه اساتید سطح یک مدارس علمیه استان قم با حضور آیت‌الله حسینی بوشهری و آیت‌الله استادی برگزار شد.

اجلاسیه اساتید سطح یک مدارس علمیه قم برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، اجلاسیه اساتید سطح یک مدارس علمیه با حضور آیت‌الله حسینی بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه کشور و آیت‌الله استادی دبیر شورای عالی حوزه و‌ جمعی از مسئولان معاونت‌های مختلف حوزه و اساتید سطح یک در مدرسه عالی دارالشفاء برگزار شد.

در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین احمد فرخ فال مدیر حوزه‌ علمیه با اشاره به اساتید سطح یک در گذشته اظهار کرد:‌ روزی در این حوزه علمیه کسانی که در سطح یک بودند،‌ بعد از گذراندن دوره ادبیات،‌ به عنوان یک ادیب شناخته می‌شدند و کسانی که ادبیات را تدریس می‌کردند از ادیبان معروف بودند.

وی اضافه کرد:‌ ما به لحاظ برنامه‌ریزی‌هایی که انجام دادیم‌ دچار چالش تربیت استاد و مدرس برای سطح یک هستیم؛ در گذشته وقتی طلبه کتابی را می‌گذراند‌ به عنوان استادیار وارد مرحله تدریس می‌شد که باید این سنت باقی بماند و در سطح حوزه‌های علمیه غالب شود.

در ادامه این مراسم مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به نقش اساتید گفت:‌ اساتید از جایگاه خاصی برخوردار هستند؛ یکی از مسئولیت‌های اساتید این است که از استعدادهای طلاب برای رشد و ترقی آنها استفاده کنند و در گام اول‌ سازندگی متعلم وظیفه استاد است.

آیت‌الله سید هاشم حسینی‌بوشهری اضافه کرد:‌ در حوزه‌های علمیه کسانی که تربیت یافته‌اند‌ به یاد اساتید خود هستند و بعد علمی و تربیتی حوزه علمیه توسط اساتید تقویت می‌شود.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه درک کردن مطلب را نخستین شرط لازم برای تعلیم دانست و افزود:‌ انسان برای تدریس باید خودش مطلب را هضم کرده باشد؛ یکی از اساتید بارز حوزه می‌گفت که مطالعه‌ام برای تدریس در حد چند دقیقه است،‌ اما یک ساعت فکر می‌کنم که چگونه این مطالب را بیان کنم.

آیت‌الله رضا استادی اضافه کرد:‌ استاد به شاگرد می‌تواند نظم را نشان دهد و تأخیر استاد بی‌نظمی را به شاگرد یاد می‌دهد؛ بی‌اعتنایی به حرف شاگرد از نظر اخلاقی درست نیست. باید خودمان را عادت بدهیم و‌ اگر در تدریس اشتباه داشتیم‌ به اشتباه خود اعتراف کنیم.

در بخش پایانی این اجلاس حجت‌الاسلام فرخ‌فال با جمع‌بندی نظرهای اساتید اظهار کرد:‌ به دنبال این هستیم که هم برای طلاب مبتدی و هم برای مبلغین برنامه آموزش زبان عربی را داشته باشیم که البته در کوتاه مدت مبلغین در اولویت هستند.

وی اضافه کرد:‌ در سال جاری در پایه‌های هفت و هشت درس تفسیر جزو دروس اصلی حوزه قرار گرفت و در سال آینده نیز درس تفسیر در پایه‌های 9 و 10 جزو دروس اصلی قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/2258/ز40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول