اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم مرند و جلفا خبر داد

اختصاص یک میلیارد تومان برای احداث پل روگذر در مرند

نماینده مردم مرند و جلفا از اختصاص یک‌ میلیارد تومان برای احداث پل روگذر در شهرستان مرند خبر داد.

اختصاص یک میلیارد تومان برای احداث پل روگذر در مرند

به گزارش خبرگزاری فارس از مرند، محمد حسن‌نژاد بعد از ظهر امروز در بازدید از طرح انتقال ریل راه آهن به خروجی محدوده شهر و احداث پل روگذر در سه محور جاده‌های روستایی این شهرستان گفت: با توجه به اهمیت تردد در محور روستاهای دولت آباد ـ بنگین ـ ابرغان و تازه کند آخوند ـ کندلج با وجود داشتن جمعیت بسیار بالا تکمیل این طرح ضروری است.

وی تاکید کرد: بیشتر شغل افراد این روستاها کشاورزی بوده و با وجود مشکلات راه‌های مواصلاتی، تردد خودرو‌ها و خط ریل راه‌آهن همچنین عبور و مرور خودروها برای اهالی از طریق زیرگذر با ارتفاع کم‌سطح است که مشکلات خود را داشته و باید اصلاح شود.

حسن‌نژاد اظهار کرد: از طرفی ورود و خروج کامیون‌های باری برای حمل و نقل اهالی این منطقه را با مشکل مواجه ساخته است از این رو با اختصاص یک میلیارد تومان اعتبار برای احداث پل روگذر دهستان دولت‌آباد از توابع بخش مرکزی مرند می‌توان تا حدودی مشکلات را مرتفع کرد.

عضو کمسیون اقتصادی مجلس در ادامه افزود: مرند از لحاظ ایجاد اشتغال پایدار برای کشاورزان و جوانان جویای کار در منطقه ظرفیت خوبی دارد.

وی گفت: شهرستان مرند از نظر سرمایه‌گذاری بخش کشاورزی در استان با تولید رتبه اول زردآلو، زعفران و پسته به عنوان قطب در استان می‌تواند نقش مهمی را در توسعه و رشد اقتصادی ایجاد کند.

حسن‌نژاد تصریح کرد: با این وجود به علت عبور ریل خط راه آهن در مسیر شهر و توسعه وسعت شهر، ریل‌های راه‌آهن برای تردد بیش از 20 روستا با جمعیت 50 هزار نفر در کنار وجود زیرگذرهای کم‌ارتفاع باعث کاهش تولیدات کشاورزی در این منطقه شده است.

وی گفت: بر همین اساس مقرر شد به زودی طرح تعریض پل روگذر در سه نقطه مرند(کندلج ـ دولت‌آباد و تازه کند‌آخوند) با مشارکت راه‌آهن و راه و شهرسازی استان اجرا شود. 

علی موسوی مدیرکل راه‌آهن استان نیز از اجرای طرح مطالعه انتقال خط ریلی راه‌آهن شهر مرند به خارج از محدوده شهر خبر داد.

وی افزود: این طرح یک طرح مهم و زیربنایی است و نیاز به اعتبار بیشتری به اعتبارات ملی دارد و باید در این خصوص با مساعدت نماینده مردم مرند و جلفا شاهد اجرای این طرح مهم، زیربنایی و کارشناسی شده باشیم. 

انتهای پیام/60001/ط30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول