اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس منطقه 13 دانشگاه آزاد اسلامی شمال‌غرب کشور:

اقتدار هر ملتی بستگی به دانش و نخبگان متعهد آن دارد

رئیس منطقه 13 دانشگاه آزاد اسلامی شمال‌غرب کشور گفت: اقتدار هر ملتی بستگی به فرهنگ، علم و دانش و همچنین داشتن دانشمندان متعهد آن دارد.

اقتدار هر ملتی بستگی به دانش و نخبگان متعهد آن دارد

 به گزارش خبرگزاری فارس از مرند، علیرضا منادی بعد از ظهر امروز در مراسم معارفه رئیس جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرند اظهار کرد: بیش از 106 هزار دانشجو در دانشگاه‌های آزاد اسلامی منطقه 13 شمال غرب کشور مشغول به تحصیل هستند.

وی گفت: در هر جامعه‌ای پرداختن به مقوله علم و دانش در کنار پژوهش باعث ترقی و رشد علمی،اقتصادی و سیاسی آن جامعه می‌شود و از طرفی هم اقتدار هر ملت بستگی به فرهنگ، علم و دانش همچنین داشتن دانشمندان متعهد و با ایمان دارد که بتوانند برای تکامل انسان‌ها به سوی کمال و خوشبختی گام‌های مثبت بردارند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس تصریح کرد: تعلیم و تربیت صحیح اسلامی و آگاهی دادن جامعه برای طی مسیر به سمت پژوهش و تحقیقات علمی از کارهای مهمی است که نباید از آن غفلت کرد.

وی در ادامه با اشاره به تاریخ پیشینه شهرستان مرند به دلیل داشتن علمای بزرگ همچون آیت‌الله حجت کوه‌کمری، آیت‌الله قاضی مرندی، آیت‌‌الله میرزا علی‌اکبر مرندی و دانشمندانی چون دکتر اسماعیل رفیعان که سال‌ها در سنگر علم، دین و مکتب برای احیای عدالت و گسترش علم و دانش فداکاری کردند،افزود: این امر نشان از وجود فرهنگ تاریخی کهن این شهرستان در پرورش مردان بزرگ در عرصه علم، دانش و دین است.

منادی گفت:در حال حاضر جامعه ما بیشتر به افراد تحصیل‌کرده، باتقوا و جوان نیازمند است.

وی تاکید کرد: شهرستان مرند با وجود مراکز دانشگاهی و چشم‌انداز 20 ساله که مقام معظم رهبری آن را نشانه اقتدار نظام در مجامع بین‌المللی و عرصه‌های سیاسی دانسته است، می‌تواند گام‌های پیشرفت علمی را با اطمینان بردارد.

منادی اظهار کرد: به همین لحاظ است که کشورمان در دنیا جزو 17 کشور مطرح جهانی بوده و استان آذربایجان‌شرقی نیز در این زمینه رتبه 25 کشوری از لحاظ علم، دانش و پژوهش را کسب کرده است.

وی تصریح کرد: این همه در سایه تلاش دانشمندان جوان و متعهد همچنین عنایت خاص مقام معظم رهبری در ایجاد تعامل فضای توسعه دانش و تربیت جوانان پاک و با ایمان در مراکز آموزش عالی است.

رئیس منطقه 13 دانشگاه آزاد اسلامی، تولید واکسن آنفلوانزای انسانی در موسسه تحقیقات و بیولوژیک شعبه رازی مرند را یکی از افتخارات در سطح بین‌المللی دانست و افزود: در حال حاضر بیش از 106 هزار نفر دانشجو در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و کاردانی در 300 رشته در منطقه 13 دانشگاه‌های شمال‌غرب کشور مشغول به تحصیل هستند.

در این مراسم نماینده مردم مرند و جلفا نیز با اشاره به قرار گرفتن شهرستان مرند در شاهرگ اروپا، آسیا و منطقه آزاد ارس، توجه بیشتر مسئولان را در توسعه و گسترش مراکز دانشگاهی و بین‌المللی مورد تاکید قرار داد.

محمد حسن‌نژاد گفت: شهرستان مرند به عنوان دومین شهر پرجمعیت استان با داشتن بیش از 15 هزار نفر دانشجو در دانشگاه‌های آزاد اسلامی، پیام نور و دانشکده فنی و مهندسی همچنین علمی و کاربردی همت مسئولان را برای ایجاد و راه‌اندازی دانشگاه مستقل در این منطقه می‌طلبد.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه شهرستان مرند از نظر کشاورزی و دامپروری زمینه مساعد برای دانش‌آموختگان با دارا بودن ظرفیت‌های فراوان است، 13 رشته جدید در دانشگاه‌های آزاد اسلامی مرند، جلفا و هادی‌شهر امسال ایجاد می‌شود.

حسن‌نژاد افزود: در دانشگاه آزاد اسلامی مرند بیش از 6 هزار و 500 دانشجو در 130 رشته کارشناسی ارشد، کارشناسی و کاردانی مشغول به تحصیل هستند.

در خاتمه این مراسم دکتر حمید میرزایی به عنوان رئیس جدید دانشگاه آزاد اسلامی مرند از سوی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی انتخاب شد و از خدمات دکتر علی سلمانپور تجلیل به‌عمل آمد.

انتهای پیام/60001/ط30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول