اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با سخنرانی آیت‌الله نوری همدانی

همایش «بیداری اسلامی دستاورد قیام 15 خرداد» در قم برگزار شد

همایش «بیداری اسلامی دستاورد قیام خونین 15 خرداد» با سخنرانی آیت‌الله نوری همدانی در مدرسه فیضیه قم برگزار شد.

همایش «بیداری اسلامی دستاورد قیام 15 خرداد» در قم برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، در این همایش حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه، استاندار قم، شهردار قم، حجت‌الاسلام اکبری مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه قم، حجت‌الاسلام ملکا رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب در قم و جمع کثیری از روحانیون و اقشار مختلف قم حضور داشتند.

نصرت‌الله لطفی، رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت قیام 15 خرداد سخنران نخست این همایش بود.

وی گفت: قیام 15 خرداد در شرایطی استثنایی و زمانی که دیانت در خطر بود شکل گرفت؛ طرح انجمن‌های ایالتی و ولایتی به دنبال نفوذ بهائیت در ایران و حذف شرط اسلام برای کاندیداها در انتخابات‌ها بود و شرایطی را در کشور به وجود آورده بودند که دین در خطر قرار گرفت اما سخنرانی‌های پرشور و حساس امام خمینی(ره) موجب شد نقشه شاه و رژیم با شکست مواجه شود.

لطفی خاطرنشان کرد: با وجود اینکه امام خمینی(ره) بارها بر گرامیداشت 15 خرداد تاکید فرموده‌اند اما این روز همواره زیر سایه 14 خرداد قرار می‌گرفت بنابراین همایش «بیداری اسلامی دستاورد بزرگ قیام خونین 15 خرداد» سرآغازی برای جبران کم کاری‌ها در گذشته هم خواهد بود.

در ادامه آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع عظام تقلید سخنرانی کرد و با بیان اینکه کسانی می‌توانند مشکلات انقلاب را حل کنند که محرم باشند و ارزش‌های اسلامی را درک کنند گفت: امروز دشمنان اسلام فرقه‌ای خرافی و انحرافی به نام وهابیت را در مقابل همه مسلمانان به وجود آورده‌اند که با پول نفت و گاز عربستان و قطر ارتزاق می‌کنند و به نام اسلام ریختن خون شیعیان و سایر مسلمانان را مباح می‌دانند و به تخریب مقبره اصحاب پیامبر اکرم(ص) می‌پردازند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود انتخابات ریاست جمهوری در سال جاری را مورد توجه قرار داد و افزود: انتخابات یازدهم نسبت به دوره‌های گذشته از حساسیت بیشتری برخوردار است؛ فردی باید به ریاست جمهوری برگزیده شود که قادر به حل مشکلات بوده و در مقابل دشمنان شجاعت داشته باشد و در سایه ولایت فقیه و درک فرهنگ انقلاب به مقابله با استکبار بپردازد ضمن اینکه تواضع، ساده زیستی و مردمی بودن از دیگر ویژگی‌های فرد اصلح است.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران سخنران پایانی این مراسم بود که با اشاره به حاکمیت دینی به معنای تحقق اراده الهی در سطح جهان اظهار کرد: امام خمینی(ره) آغازگر بیداری اسلامی و بسترساز حکومت جهانی مهدوی بود و ملت ایران هم شرط کافی برای آماده کردن بقیه لوازم هستند.

وی با بیان اینکه تحول در منطقه خاورمیانه چهارمین آمادگی برای ظهور امام عصر(عج) است گفت: ملت ایران امروز پرچم‌دار اسلام مبتنی بر نبوت و ولایت در برابر اسلام وهابی خشن و اسلام سکولاریزه شده ترکیه بوده و حق یک سانتی‌متر عقب‌نشینی در این عرصه را هم ندارد.

سعیدی ایجاد سه قوه مقننه، مجریه و قضائیه را از جمله الزامات رهبری دینی دانست و افزود: در این بین قوه مجریه اهمیت بیشتری دارد زیرا ثروت و قدرت کشور را در اختیار دارد؛ رئیس جمهور باید ولایت‌مدار و کارآمد باشد؛ رهبر را فصل‌الخطاب بداند و در برابر تصمیمات ایشان نایستد، برای رسیدن به مصداق اصلح باید معدل‌گیری صورت گیرد و مشکلات و اولویت‌های نظام را به درستی شناخت.

انتهای پیام/78004/و40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول