اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بیمارستان آیت‌الله روحانی بابل:

بیش از 30 درصد زنان دچار بیماری کف لگنی هستند

رئیس بیمارستان آیت الله روحانی بابل گفت: بیش از30 درصد زنان دچار بیماری کف لگنی هستند.

بیش از 30 درصد زنان دچار بیماری کف لگنی هستند

محمد تقی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بابل اظهار داشت: اختلالات کف لگن علم نسبتا جدیدی در بخش زنان و زایمان بوده که از 20 سال قبل در دنیا به عنوان شاخه جداگانه مور د توجه قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه درمانگاه اختلالات کف لگن بیمارستان آیت‌الله روحانی بابل تنها درمانگاه مازندران در این زمینه است، گفت: این درمانگاه به مدت دو سال مشغول فعالیت و ارائه خدمات به بیمارانی است که از افتادگی‌های پس از جراحی‌های لگنی و یا افتادگی‌های فعلی ارگان‌های لگنی، بی‌اختیاری‌های ادراری اعم از احساس فوریت در دفع ادرار به هنگام فعالیت یا عطسه و خنده، دردهای کمر و یا کف لگن رنج می‌برند.

وی بیان داشت: درمانگاه اختلالات کف لگن بیمارستان آیت الله روحانی بابل، سومین درمانگاه تخصصی در کشور بعد از تهران و شیراز بوده که بیماران کف لگنی را در پوشش قرار داده و عمدتا مراجعه‌کنندگان ما از شهرهای مختلف استان و استان‌های مجاور هستند.

تقی‌پور تصریح کرد: برای تبادل دانش بین متخصصان این رشته نخستین کارگاه آموزشی درمان‌های غیر جراحی اختلالات کف لگن را با حضور 30 متخصص کشوری زنان و زایمان در بیمارستان آیت ا...روحانی(ره) بابل برگزار کردیم.

مسئول درمانگاه اختلالات کف لگن بیمارستان روحانی (ره) بابل نیز اظهار داشت: بین 14 تا30 درصد زنان دچار بیماری لگنی و بی‌اختیاری ادراری هستند که مهم‌ترین عامل آن سن بالا، کار سنگین، بیماری مزمن، زایمان متعدد،سرفه مزمن و یبوست مزمن بوده که با رعایت موارد فوق و ورزش قبل و بعد از زایمان می‌توان از این بیماری پیشگیری کرد.

شهناز برات گفت: شیوع این بیماری بیشتر در سن یائسگی و بعد یائسگی بوده و این بیماری به مرور زمان ظاهر شده و به مرور نیز حادتر می‌شود روش درمانی ما برای این بیماری به دو صورت جراحی و غیر جراحی صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه درمانگاه ما تازه تاسیس بوده و بسیاری از زنان این بیماری را پنهان کرده و به دلیل شیوع فراوان این بیماری در اطرافیان این بیماری را طبیعی می‌دانند، خاطرنشان کرد: تعداد مراجعان ما به طور متوسط در هفته 10 نفر بوده ضمن اینکه توان پذیرش بیش از این نداریم.

  متخصص زنان و زایمان با اشاره به اینکه نیمی از مراجعه‌کنندگان این بیماری نیاز به جراحی دارند، افزود: در درمان بدون جراحی به تغییر شرایط زندگی، فیزیوتراپی و گذاشتن پساری است ولی در هیچ کدام از آنها درمان قطعی وجود ندارد.

این مسئول با اشاره به اینکه نیمی از مراجعه‌کنندگان بیمار این درمانگاه غیر بومی هستند، اظهار داشت: صندلی مغناطیسی و دستگاه بیوفیدبک در بخش فیزیوتراپی، دستگاه بررسی مطالعات یورودینامیک، تجهیزات فیزیوتراپی و دستگاه اندازه‌گیری پساری را از عمده‌ترین نیازهای این درمانگاه است که به اعتباری بالغ بر 150 میلیون تومان نیاز است.

برات اطلاع‌رسانی از وجود این بیماری و اطلاع دادن به پزشکان برای ارجاع این بیماران به این درمانگاه و تقویت و تجهیز بخش فیزیوتراپی را از ضروریات دانست.

مسئول درمانگاه اختلالات کف لگن بیمارستان روحانی بابل گفت: اگر چه حمایت بسیار خوبی از سوی رئیس بیمارستان آیت‌الله روحانی و رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل نسبت به رفع نیازهای این درمانگاه انجام گرفته اما انتظار توجه بیشتر برای سرویس‌دهی مناسب‌تر هستیم.

انتهای پیام/86009/صا30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول