اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار انزلی مطرح کرد

ممنوعیت ساخت‌و‌ساز ‌در محدوده حریم دریا / به زودی تعیین تکلیف می‌کنیم

شهردار انزلی خواستار تعیین وضعیت زمین‌های واقع در حریم دریای این شهر شد و گفت: افرادی که دارای زمین با سند مالکیت در محدوده حریم دریا هستند با مراجعه به شهرداری قصد گرفتن پروانه برای ساخت و ساز را دارند.

ممنوعیت ساخت‌و‌ساز ‌در محدوده حریم دریا / به زودی تعیین تکلیف می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از انزلی، سید تقی موسویان امروز در جلسه شهرداری این شهر تعیین وضعیت زمین‌های واقع در حریم دریا را مورد تأکید قرار داد.

وی یکی از مشکلات عمده شهرداری این شهر را تعیین نشدن وضعیت زمین‌های اطراف حریم دریا دانست و تصریح کرد: افرادی که دارای زمین با سند مالکیت در محدوده حریم دریا هستند با مراجعه به شهرداری قصد گرفتن پروانه برای ساخت و ساز را دارند.

شهردار انزلی ادامه داد: این در حالی است که طبق قانون شهرداری به دلیل ممنوعیت ساخت و ساز در این محدوده نمی‌تواند اقدام کند و همین مسئله مشکلاتی را برای شهرداری بندرانزلی به وجود آورده است. 

وی به تعیین حریم دریا توسط سازمان آب منطقه‌ای اشاره کرد و با بیان اینکه باید به مطالبات مردمی در این زمینه پاسخ مناسب داده شود، اذعان کرد: این سازمان برای تعیین وضعیت زمین‌های دارای سند مالکیت واقع در محدوده حریم دریا اقدام‌های لازم را انجام دهد. 

موسویان افزود: شهرداری انزلی قادر به انجام هزینه‌ای در این زمینه نیست.  

وی از ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و املاک و مستغلات و دستگاه‌های دولتی خواست املاک دارای کاربری فضای سبز را به اشخاص نفروشند و همکاری‌های لازم در این زمینه با شهرداری بندرانزلی داشته باشند.

شهردار انزلی اضافه کرد: نهادها و دستگاه‌های مذکور اقدام به فروش املاک خود به افراد حقیقی می‌کنند و شهرداری در زمان خرید از آنها دچار مشکل می‌شود.     

وی داشتن فضای تفریحی و ورزشی را حق مردم دانست و یادآور شد: با توجه به نوع زندگی آپارتمانی بیشتر خانواده‌ها، شهرداری بندرانزلی تلاش می‌کند با گسترش فضای سبز شهری و ایجاد بوستان‌ها و پارک‌های محله‌ای در راستای تحقق این خواسته به حق مردمی اقدام کند.

موسویان به پارک 17 هکتاری انزلی و درخواست مردم برای احداث مکانی تفریحی ورزشی در آن اشاره کرد و متذکر شد: به همین منظور با یک شرکت خصوصی وارد مذاکره شدیم تا در زمینه تجهیز آن به امکانات و وسایل ورزشی اقدام شود.

وی یادآور شد: امیدواریم این امر در سال جاری محقق شود.   

ا‌نتهای پیام/2300‌/ش30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول