اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌در دیدار با اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات اصفهان مطرح شد

توصیه‌های آیت‌الله طباطبایی‌نژاد به مطبوعات و رسانه‌ها / از انتشار اخبار دروغ ‌پرهیز کنید

امام جمعه اصفهان گفت:رسانه‌ها نباید اخبار دورغ و مایوس کننده منتشر کنند، بلکه باید فرهنگ عمومی مردم را ارتقا دهند.

توصیه‌های آیت‌الله طباطبایی‌نژاد به مطبوعات و رسانه‌ها / از انتشار اخبار دروغ ‌پرهیز کنید

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد بعد از ظهر امروز در دیدار اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات اصفهان با اشاره به اینکه خانه مطبوعات باید مکانی برای راهنمایی مطبوعات اصفهان باشد، اظهار کرد: لازم است نهاد خانه مطبوعات در استان اصفهان هدایت و راهنمایی تمامی مطبوعات استان را به منظور رفع نواقص برعهده گرفته و تلاش کند نقش بیشتری در عرصه رسانه استان ایفا کنند.

وی با بیان اینکه مقابله با اظهارنظرها و تصمیمات غیرکارشناسی در حوزه مطبوعات لازم و ضروری است، افزود: کمتر روزنامه‌ای به اندازه روزنامه‌های اصفهان فعالیت دارد و باید تلاش شود در استان هنرخیز اصفهان، مطبوعات استان اصفهان الگوی روزنامه‌های دیگر در سطح کشور شود.

امام جمعه اصفهان انتشار اخبار ملی و بین‌المللی در روزنامه‌های اصفهان را ضروری خواند و تصریح کرد: روزنامه‌های محلی استان نباید فقط در حد انتشار اخبار استانی کار کنند، بلکه باید به مسائل کشوری و فرا ملی نیز بپردازند تا بتوانند با سایر مطبوعات کشوری رقابت کنند.

وی تاکید کرد: از رسانه‌ها انتظار می‌رود مطالب خلاف واقع و دروغ در رسانه‌ها منعکس نکنند و در فعالیت‌های خود سیاسی‌بازی نداشته باشند.

طباطبائی‌نژاد با اشاره به اینکه انتشار مطلب منعکس شده به همراه عکس‌های متناسب با مطلب در روزنامه‌ها بر افزایش مخاطب می‌افزاید، افزود: برای بهتر شدن کیفیت مطبوعات باید از اساتید اهل فن کمک گرفت.

وی ادامه داد: اهالی مطبوعات باید مطالبی که به درد مردم می‌خورد را در روزنامه‌ها درج کنند و در حد امکان از مطالبی که محتوای مایوس کننده و برخی حوادث را در بر دارد خودداری کنند.

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه بسیاری از مطالب و مقالات کتاب‌ها و نشریات علمی می‌تواند به عنوان منابع خبری روزنامه‌ها مفید واقع شود، گفت: تلاش برای ارتقا فرهنگ عمومی مردم وظیفه روزنامه‌نگاران و اصحاب رسانه است.

وی اضافه کرد: روزنامه‌‌ها و مطبوعات باید تلاش کنند با ارائه اخبار و مطالب کوتاه و با تیتربندی زیاد، مفید و جذاب در صدد جذب مخاطبان خود بپردازند.

طباطبایی‌نژاد با اشاره به اینکه رسانه‌ها با ایجاد فضای تبلیغات می‌توانند بخشی از نیازهای مالی خود را تامین کنند اظهار کرد: در شرایط کنونی ذکر این نکته که رسانه‌ها و مطبوعات باید حمایت مالی شوند اگر چه صحیح است، ولی اینکه این مسئله سبب عقب‌افتادگی آنها می‌شود را چندان قبول ندارم و معتقد هستم که رسانه‌ها باید با سلیقه و بهره‌مندی از روش‌های نوین در عرصه رسانه به فعالیت در حوزه مطبوعات بپردازند.

انتهای پیام/63012/ش30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول