اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهادکشاورزی گلستان خبر داد

برداشت 80 هزار تن کلزا در گلستان

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان گلستان گفت: تاکنون 80 هزار تن کلزا از مزارع گلستان برداشت شده است.

برداشت 80 هزار تن کلزا در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، سید نصیر سیدمحمدی ظهر امروز در چهل و یکمین جلسه ستاد اجرایی توسعه بخش کشاورزی استان گلستان اظهار داشت: بیش از 120 هزار تن جو و سه درصد گندم استان برداشت شده و هیچ کدام از محصولات گلستان خرید تضمینی نبوده است به طوریکه بالاتر از مقادیر تضمینی از کشاورزان خریداری شد.

در محصول گندم هیچ خسارتی نداشتیم/ برداشت یک میلیون و 100 هزار تن گندم در گلستان

رئیس سازمان جهادکشاورزی گلستان در خصوص قیمت فروش محصولات کشاورزی در استان تصریح کرد: محصول کلزا به قیمت یک‎هزار و 700 تومان، گندم 770 تا 780 تومان و جو با قیمت 580 الی 590 تومان از کشاورزان استان خریداری شد.

سیدمحمدی افزود: خوشبختانه در محصول گندم هیچ خسارتی نداشتیم و در سال جاری یک میلیون و 100 هزار تن در سال 1391 و 1392 برداشت محصول داشتیم که کمترین افت را از لحاظ افت مفید و غیرمفید نشان می‎دهد.

وی یادآور شد: میزان رطوبت گندم برداشت شده استان کمتر از حد مجاز و حدود 9.8 حتی 9 عنوان شده است و پیش‎بینی می‎شود بیش از سه تن برداشت گندم در سال زراعی داشته باشیم.

تخصیص 58.7 درصد تسهیلات در بخش دام و طیور

رئیس سازمان جهادکشاورزی گلستان از افزایش تولید گندم نسبت به سال‎های گذشته در استان خبر داد و تصریح کرد: بیش از 100 الی 120 هزار تن در برداشت گندم، 70 درصد در برداشت کلزا و 171 درصد در بخش جو افزایش برداشت را نسبت به سال قبل در استان داشتیم.

سیدمحمدی از جذب صددرصدی اعتبارات سال 1390 در استان خبر داد و افزود: برای اعتبارات سال 1391 نیز حدود 90 درصد پرونده‎ها تشکیل شده و در حال انعقاد قرارداد هستیم اما با توجه به اینکه اعتبارات از صندوق توسعه ملی باید تامین شود با مشکلاتی مواجه هستیم که استاندار این موضوع را از طریق تهران پیگیری خواهند کرد.

وی در خصوص تخصیص اعتبارات به بخش های مختلف کشاورزی استان بیان داشت: در بخش دام و طیور 58.7 درصد و مکانیزاسیون نیز 12.6 درصد تسهیلات تخصیص یافته است.

میزان اعتبارات سال 1390 و 1391 حدود 256 میلیارد تومان بوده است

رئیس سازمان جهادکشاورزی گلستان افزود: بخش های باغداری، آب و خاک، شیلات از اولویت‎های مهم بخش کشاورزی استان بود که جذب اعتبارات در این زمینه انجام نشده است.

سیدمحمدی با بیان اینکه میزان اعتبارات سال 1390 و 1391 حدود 256 میلیارد تومان بوده است، خاطرنشان کرد: اعتبار 176 میلیارد تومان تخصیصی سال 1390 و مابقی آن مربوط به سال 1391 بوده است.

انتهای پیام/83001/ح40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول