اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم:

نخستین شهرک صنفی کشور در قم به بهره‌برداری رسید

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم از آغاز بهره‌برداری از نخستین شهرک صنفی کشور که به صنف درودگران اختصاص یافته است، خبر داد.

نخستین شهرک صنفی کشور در قم به بهره‌برداری رسید

روح‌الله ابراهیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به آغاز بهره‌برداری از نخستین شهرک صنعتی کشور با عنوان ثامن الائمه اظهار کرد: این شهرک در زمینی به وسعت 140 هکتار در کیلومتر دو جاده قم – گرمسار واقع شده است.

وی نزدیکی به قم، نزدیکی به اتوبان قم – کاشان، نزدیک بودن به ایستگاه راه آهن، نزدیک بودن به گمرک قم، قرار گرفتن در مسیر بزرگراه حرم تا حرم و... را از جمله ویژگی‌های این شهرک صنعتی دانست و خاطرنشان کرد: در فاز نخست این شهرک که در 40 هکتار اجرایی می‌شود 25 هکتار زمین برای بخش صنعتی در نظر گرفته شده است.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم خاطرنشان کرد: در فاز نخست طرح 76 قطعه پیش‌بینی شده است که 66 قطعه زمین به 54 واحد صنعتی واگذار شده است.

وی با اشاره به اینکه شهرک صنعتی ثامن الائمه نخستین شهرک صنعتی صنفی در کشور است ادامه داد: با حضور استاندار قم همچنین عملیات عمرانی دو پروژه شامل ساختمان اداری شهرک و 22 واحد کارگاهی آغاز شد.

ابراهیمی با اشاره به استقرار واحدهای درودگری استان در این شهرک تاکید کرد: طبق تصمیم اتخاذ شده از سوی مدیران سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی شهرک ثامن الائمه به صنف درودگری و صنعت چوب اختصاص داده شده است.

وی به جایگاه استان قم در تولید محصولات چوبی و درودگری اشاره کرد و گفت:‌ در گذشته بیشتر تولیدات به صورت خام‌فروشی انجام می‌شد و ارزش افزوده چندانی برای فعالان استانی نداشت ولی با حمایت‌های صورت گرفته فعالان این بخش وارد عرصه تولید صنعتی و پرهیز از خام‌فروشی محصولات شده‌اند.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم از آغاز عملیات اجرایی فاز دوم این شهرک خبر داد و گفت: در فاز نخست این پروژه 98 واحد کارگاهی پیش‌بینی شده که عملیات احداث 22 واحد از این تعداد آغاز شده است.

وی بیان کرد: فاز دو این شهرک به مساحت 60 هکتار اجرایی شده و زیرساخت‌های فاز یک شامل شبکه گاز، شبکه روشنایی، آسفالت و... در سال جاری اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام/2258/و30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول