اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طراح مد و لباس در گفت‌وگو با فارس:

ظرفیت‎های طراحی لباس در اصفهان بلا استفاده مانده است

طراح لباس اصفهانی گفت: در اصفهان طراحان لباس و هنرمندان بزرگی در این زمینه وجود دارد، اما به علت عدم وجود مکان و انجمنی برای ساماندهی این افراد این ظرفیت‌ها بلا استفاده مانده است.

ظرفیت‎های طراحی لباس در اصفهان بلا استفاده مانده است

مریم آبکار در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: وضعیت رسیدگی به پوشاک و حمایت از تولیدکنندگان و طراحان به شکل مطلوبی نیست.

وی افزود: طراحی لباس و خیاطی دو هنر از هم متفاوت است که در عین تفاوت با یکدیگر تعامل دارند، اما در میان تولیدکنندگان معمولا از خیاطانی بهره گرفته می‎شود که با طراحی لباس هم آشنا باشند که این کار باعث می‎شود، طراحان لباس مهجور بمانند.

این طرح لباس ادامه داد: تولیدکنندگان برای استخدام طراحان لباس به شکل مجزا رغبتی ندارند به همین دلیل طراحان لباس پشتوانه قوی بعد از پایان تحصیلات خود ندارند، در صورتی که در سایر نقاط دنیا این افراد جایگاه خاصی دارند.

وی ادامه داد: طراحی لباس در ایران تنوع زیادی ندارد و نیمی از طرح‎های ارائه شده به شکل کپی‌برداری است، به همین جهت پوشاک وارداتی به حد قابل توجهی مورد استقبال قرار می‎گیرد.

آبکار در ادامه با بیان اینکه، پوشاک چین بیش از سایر پوشاک وارداتی در ایران استقبال شده است، گفت: با وجود کیفیت ضعیف پوشاک چینی، این پوشاک بیش از سایر پوشاک وارداتی در ایران مورد توجه است و این به دلیل قیمت پائین این پوشاک است.

وی گفت: در اصفهان طراحان لباس و هنرمندان بزرگی در این زمینه وجود دارد، اما به علت عدم وجود مکانی برای ساماندهی این افراد این ظرفیت‎ها بلا استفاده مانده است.

این طراح لباس تصریح کرد: در حال رایزنی برای راه‌اندازی انجمن طراحان لباس اصفهان، هستیم که در صورت انجام آن طراحان لباس سامان می‎گیرند و فعالیت‎های آن‌ها با برنامه‌ریزی دنبال می‎شود.

انتهای پیام/63019/ر30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول