اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهادکشاورزی جیرفت خبر داد

کشت انگور یاقوتی در 70 هکتار اراضی جیرفت

مدیر جهادکشاورزی شهرستان جیرفت گفت: بیش از 70 هکتار اراضی کشاورزی جیرفت زیر کشت تاکستان انگور یاقوتی است.

کشت انگور یاقوتی در 70 هکتار اراضی جیرفت

محمدعلی سیفی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جیرفت اظهار داشت: شرایط خاص آب و هوایی شهرستان و ظرفیت برداشت زودهنگام و عرضه نوبرانه میوه به بازار فروش موجب استقبال کشاورزان از کشت انگور یاقوتی در مناطق گرمسیر و نیمه‌گرمسیر شده است.

وی با بیان اینکه برداشت انگور یاقوتی از نیمه دوم اردیبهشت ماه آغاز شده است، بیان داشت: برداشت تا چند روز آینده به پایان می‌رسد و از هر هکتار سطح زیرکشت 15 تن محصول برداشت و به بازار عرضه شده است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان جیرفت گفت: به دلیل تنوع اقلیم‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری و سردسیری انواع ارقام انگور کشت می‌شود که عمده این ارقام عسکری، شاهرودی، حیته، خلیلی، شیرازی و رقم گرمسیری یاقوتی است که در سال‌های اخیر کشت آن توصیه می‌شود و در همین راستا یک نهالستان در بخش اسماعیلیه توسط بخش خصوصی راه‌اندازی شده است.

سیفی خاطر نشان کرد: به دلیل شرایط اقلیمی ویژه در شهرستان جیرفت فاصله بین کاشت نهال ریشه‌دار انگور یاقوتی تا برداشت نخستین محصول فقط 14 ماه است.

انتهای پیام/80007/ح10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول