اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر سیاستگذاری و برنامه‌ریزی فناوری وزارت علوم:

همدان می‌تواند مرکز ثقل فناوری غرب کشور باشد

مدیرکل دفتر سیاستگذاری و برنامه‌ریزی امور فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به ظرفیت‌های استان همدان در حوزه علم و فناوری گفت: همدان می‌تواند مرکز ثقل فناوری 6 استان غربی کشور باشد.

همدان می‌تواند مرکز ثقل فناوری غرب کشور باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علی جبار رشیدی در نخستین جشنواره برترین‌های علم و فناوری استان همدان با اشاره به ایجاد 60 هزار شرکت دانش بنیان در کشور اظهار داشت: اگر تولید ناخالص ملی ما ارزشی معادل هزار میلیارد تومان داشته باشد و شرکت‌های دانش بنیان در طول سال متوسط حدود یک میلیون دلار درآمد داشته باشند، حداقل 60 هزار شرکت دانش بنیان در کشور نیاز است.

وی افزود:‌ با‌ هدف‌گذاری‌های صورت گرفته در افق سال 1404 حداقل 20 درصد از تولید ناخالص ملی باید از ناحیه شرکت‌های دانش بنیان تأمین شود.

مدیرکل دفتر سیاستگذاری و برنامه‌ریزی امور فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به حضور مؤثر استاندار فعلی همدان در سمت استانداری سیستان و بلوچستان و در حوزه علم و فناوری گفت:‌اگر تعهد و مدیریت پای کار باشد اتفاقات مهمی رخ خواهد داد.

وی با بیان اینکه به ازای هر استان یک پارک علم و فناوری وجود دارد، افزود: در این پارک‌ها ایده‌ها تبدیل به شرکت شده و ورودی این ایده‌ها به بازارهای داخلی و خارجی ارائه می‌شود.

رشیدی پارک علم و فناوری همدان را جزو 10 استان برتر کشور دانست و گفت: استان همدان جزو استان‌هایی است که پارک علم و فناوری خود را به موقع دریافت کرده است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های استان همدان در حوزه علم و فناوری گفت: همدان می‌تواند مرکز ثقل فناوری 6 استان غربی کشور باشد.

مدیرکل دفتر سیاستگذاری و برنامه‌ریزی امور فناوری وزارت علوم با اشاره به افزایش مراکز رشد در کشور تصریح کرد: اگر این کار با شتاب بیشتری انجام گیرد، در شهرستان‌ها شاهد ایجاد مراکز رشد بیشتری خواهیم بود.

وی با اشاره به ایجاد 60 هزار شرکت دانش بنیان در کشور گفت: باید ببینیم که سهم استان همدان از این تعداد چقدر خواهد بود.

رشیدی خاطرنشان کرد: استان همدان باید حداقل 2 هزار شرکت را به خود اختصاص دهد.

وی اضافه کرد: وجود 2 هزار شرکت یعنی اینکه حداقل 20 هزار نفر در شرکت‌های دانش بنیان مشغول به فعالیت شوند.

در پایان این مراسم از برترین‌های سال 91 و در بخش‌های فناوران، نوآوران، مخترعین، داوران و مشاوران دستگاه‌های اجرایی تجلیل شد.

انتهای پیام/89017/و30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول