اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه همدان:

دستیابی به علم و فناوری نباید ما را مغرور و خودخواه کند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: اکتشافات و اختراعات و دستیابی به تکنولوژی‌های جدید در حوزه علم و فناوری نباید ما را مغرور و خودخواه کند و باید مراتب بالاتر علمی را جستجو کرد.

دستیابی به علم و فناوری نباید ما را مغرور و خودخواه کند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی در نخستین جشنواره برترین‌های علم و فناوری با اشاره به رشد و توسعه فناوری در جهان اظهار داشت: این گونه اختراعات و اکتشافات اول کار بوده و نباید تصور کرد پایان کار است.

وی افزود: این اکتشافات و اختراعات و دستیابی به تکنولوژی‌های جدید در حوزه علم و فناوری نباید ما را مغرور و خودخواه کند و باید مراتب بالاتر علمی را جستجو کرد.

امام جمعه همدان تصریح کرد: اینکه شما فناوران به نوآوری علمی جدیدی دست میابید، در بعد مادی انسانهاست اما در بعد معنوی سفارش بر آن است که به آنچه دسترسی پیدا کردید دل نبندید زیرا هنوز کارهای مهمی را در پیش رو دارید.

وی با بیان اینکه مردم دنیا از 20 درصد خلاقیت خود استفاده می‌کنند، گفت: اگر میدانی باز شود و انسانها از 80 درصد خلاقیت خود استفاده کنند چه اتفاقی در جهان رخ خواهد داد.

محمدی مقصرین  نرسیدن به مراحل بالاتر فناوری را خود مردم و دولت‌ها دانست و افزود: باید به این تازه به دوران رسیدن‌ها قانع نباشیم.

وی خاطرنشان کرد: قانع نبودن به این دوران باعث خواهد شد تا بارقه فکری ما کارهایی را انجام دهد که فوق‌العاده بزرگ هستند.

امام جمعه همدان با بیان اینکه بشر امروز با جهل خود زندگی می‌کند، اظهار داشت: با ظهور منجی، انسان‌ها با عقل خود زندگی می‌کنند و دیگر نشانی از مشکلات وجود ندارد.

وی عقل معاش و عقل معاد را دو نمونه عقل در دنیا دانست و گفت: شما فناوران باید با عقل معاد و عقل معاش را با هم داشته باشند.

محمدی با انتقاد به توجه نکردن به معضلات رشد تکنولوژی و فناوری خاطرنشان کرد: برخی تازه به دوران رسیده‌ها از تکنولوژی غربی فقط بی‌اخلاقی و بی‌دینی را یاد می‌گیرند فلذا باید به منظور جلوگیری از بروز معضلات اجتماعی دقت شود که مردم هویت خود را گم نکنند.

انتهای پیام/89017/ی20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول