اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت رشت:

بازخوانی وصیتنامه امام ضرورت جامعه است

امام جمعه موقت رشت گفت: بازخوانی وصیتنامه امام خمینی (ره) ضرورت جامعه است و نامزدهای انتخاباتی باید آن را مورد مطالعه قرار دهند.

بازخوانی وصیتنامه امام ضرورت جامعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل پوررضا امروز در نماز جمعه این شهر با بیان اینکه تقوا موجب جلوگیری انسان از لغزش می‌شود، اظهار کرد: مومنان خلوت با خداوند در ماه رجب را جدی بگیرند.

وی انجام درست کارها را به معنای به یاد خدا بودن دانست و افزود: پیامبر (ص) فرمودند رجب ماه استغفار امت من است.

خطیب موقت رشت در آستانه سالروز رحلت رهبر کبیر انقلاب اسلامی، تصریح کرد: بازخوانی وصیتنامه امام (ره) ضرورت جامعه است.

وی با اشاره به اینکه امام راحل در دوران تاریکی توانستند در زندگی به نقطه‌ای برسند که موجب حیرت دیگران شوند، گفت: امروزه بسیاری از آزادگان در تمام دنیا دل به مکتب امام (ره) و انقلاب اسلامی بسته‌اند.

پوررضا ادامه داد: امام خمینی (ره) با بیان ولایت فقیه فقه سیاسی را ارائه کردند و تابلوی بزرگ سبک زندگی فردی از امام راحل وجود دارد که توانستند یک جامعه را رهبری کنند.

وی محبت ملت ایران به امام خمینی (ره) را از جنس محبت امت اسلامی به پیامبر (ص) ذکر کرد و یادآور شد: امام دارای باطن و واقعیت بود و در باطن خدا را باور داشت.

امام جمعه موقت رشت امام راحل را روشنفکری ضد تحجر و متدین خواند و تصریح کرد: باید اسلام را آنگونه که هست بشناسیم و به دیگران بشناسانیم.

وی انتخاب امام خامنه‌ای به عنوان رهبر ایران اسلامی پس از امام را موجب یأس دشمن عنوان کرد و افزود: خبرگان رهبری با این انتخاب مردم ایران را از صمیم قلب شادمان و دشمنان را ناامید کردند.

پوررضا به سالروز فرا رسیدن 15 خرداد اشاره کرد و یادآور شد: 15 خرداد نقطه عطف قیام ملت ما بود و انقلاب اسلامی از همین تاریخ آغاز شد.

وی اضافه کرد: در 15 خرداد نخستین خونی که بر زمین ریخته شد مربوط به روحانی شهید سید یونس رودباری بود که برای ملت ایران برکت به ارمغان آورد.

خطیب موقت رشت درباره برگزاری انتخابات 24 خرداد اضافه کرد: دشمنان به ویژه پس از فتنه 88 خود را برای انتخابات امسال آماده کردند تا حرکت را کند کرده و مردم را به دو دسته تقسیم کنند.

وی با اشاره به اینکه دشمن ملت و رهبر ما را به درستی نشناخته‌اند، خاطرنشان کرد: مردم ایران در 24 خرداد حماسه بزرگی را خلق می‌کنند.

پوررضا افزود: امسال بیش از 50 میلیون و 400 هزار نفر می‌توانند در انتخابات شرکت کنند و بالغ بر یک‌ میلیون و 600 هزار نفر رأی اولی هستند.

وی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا را به خواندن وصیتنامه امام (ره) توصیه کرد و افزود: ریشه انقلاب اسلامی خون‌های مردان و زنانی است که به امام اقتدا کردند.

امام جمعه موقت رشت از نامزدهای انتخاباتی خواست تا در تبلیغات خود صداقت و درستی را زیر پا نگذارند و مردم نیز در سخنرانی‌های آنها نقد برنامه‌ها را دنبال کنند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی در عمق جان ملت ایران جای دارد، خاطرنشان کرد: مردم باید در جلسه‌های انتخاباتی حضور یابند تا فضای جامعه با نشاط و پرشور شود.

انتهای پیام/84001/ز40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول