اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

اوج اختلاف بین معارضان خارج نشین سوریه

نشست ۸ روزه معارضان سوری در انتخاب رئیس جدید ناکام ماند

رئیس موقت ائتلاف معارضان اعلام کرد که انتخاب رئیس جدید برای این ائتلاف تا 10 ژوئن به تأخیر افتاده است و 43 عضو جدید به ائتلاف افزوده شده که 8 زن در میان آنها حضور دارند.

نشست ۸ روزه معارضان سوری در انتخاب رئیس جدید ناکام ماند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شبکه خبری «اسکای نیوز»، «جورج صبرا» رئیس موقت ائتلاف معارضان خارج نشین سوریه اعلام کرد که انتخاب رئیس برای این ائتلاف تا 10 ژوئن به تأخیر افتاده است.

صبرا تأکید کرد که 43 عضو جدید به ائتلاف افزوده شده بنابراین اعضای ائتلاف به 114 نفر رسیده است که 8 زن نیز در میان آنها حضور دارند.

15 نفر از این 43 عضو جدید نمایندگان ارتش آزاد هستند و 14 تن دیگر نماینده جریان انقلابی و تعدادی دیگر نیز از جریان های مشابه و کمیته «قطب دموکراتیک» به رهبری «میشل کیلو» نیز به ائتلاف پیوسته‌اند.

ائتلاف معارضان همچنین اعلام کرد که در کنفرانس ژنو 2 شرکت نخواهد کرد و بهانه خود را برای عدم حضور در این کنفرانس را دخالت ایران و حزب الله در بحران سوریه عنوان کرد.

این در حالی است که ائتلاف معارضان قرار بود در نشستی سه روزه کمیته مذاکراتی برای شرکت در کنفرانس ژنو 2 و رئیس جدید ائتلاف را انتخاب کند که بعد از گذشت 8 روز از آغاز این نشست در استانبول اعضای ائتلاف در تعیین تیم مذاکراتی و رئیس جدید با شکست روبرو شده‌اند.

ژنو در 5 ژوئن آینده میزبان نشستی با حضور نمایندگان روسیه و آمریکا برای آماده سازی برای کنفرانس ژنو 2 خواهد بود و «اخضر ابراهیمی» فرستاده ویژه سازمان ملل و اتحادیه عرب و «جفری فلتمن» معاون دبیر کل سازمان ملل در امور سیاسی در این نشست نیز حضور خواهند داشت.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول