اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور رئیس مجلس و وزیر ارشاد

مجتمع ناشران قم افتتاح شد

مجتمع ناشرن قم با حضور رئیس مجلس و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افتتاح شد.

مجتمع ناشران قم افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، مراسم افتتاح مجتمع ناشران قم عصر پنجشنبه با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

در ابتدای مراسم سید محمود حسینی رئیس تعاونی اتحادیه ناشران استان قم به سخنرانی پرداخت و با اشاره به روند احداث این مجتمع اظهار کرد: بیوت مراجع عظام تقلید و موسسات آموزشی پژوهشی و دانشگاهی هم در این مجتمع دارای دفاتری هستند.

وی افزود: رئیس مجلس شورای اسلامی و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کمک خوبی در این زمینه به مجتمع ناشران کرده‌اند؛ این مجتمع به صورت مالکیت 60 درصدی ناشران و 40 درصدی شهرداری قم بنا شده و دارای 30 هزار متر مربع زیربناست.

در ادامه محمد دلبری شهرداری قم به سخنرانی پرداخت و با اشاره به مشارکت ناشران و شهرداری قم در ساخت این مجتمع اظهار کرد: این مسئله یکی از نمونه‌های موفق مشارکت مردم در عمران و آبادانی شهر است.

وی با تاکید بر مشارکت مردم در عمران شهر خاطرنشان کرد: شهرداری و شورای شهر قم این مهم را در دستور کار قرار داده‌اند و به زودی شاهد آبادانی قم به دست مردم خواهیم بود.

سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سخنران بعدی این مراسم بود که طی سخنانی گفت: مجتمع ناشران قم نشانه همدلی و همکاری همگانی است؛ قم مرکز تولید فکر و اندیشه به ویژه در حوزه معارف اسلامی بوده و باید زیرساخت‌های مناسب برای تقدیم این آثار هم فراهم شود.

وی افزود: در آستانه 14 و 15 خرداد ماه هستیم و این مناسبت‌ها شروع نهضت از قم به رهبری امام خمینی(ره) را یادآور می‌شود؛ قم همواره در صحنه‌های مختلف انقلاب پیشتاز و پیشگام نهضت بوده و 19 دی ماه هم حرکتی تحول‌ساز بود که به دست مردم قم صورت گرفت؛ امروز هم در معرفی اسلام ناب نقش ارزنده‌ای توسط قم ایفا می‌شود.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم سخنرانی کرد و با بیان اینکه تشکر و قدردانی از مردم از طریق آبادانی و عمران فیزیکی و فرهنگی این شهر میسر است گفت: تمام مسئولان باید این امر را در دستور کار قرار دهند.

وی افزود: ناشران، شهرداری قم، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر نهادها در احداث این مجتمع تلاش فراوانی کردند که قابل تقدیر است؛ مجموعه شهرسازی قم هنوز نیازمند جهش‌های بیشتری است و این امر اقتضا می‌کند رئیس جمهور آینده توجه ویژه به آبادانی قم داشته باشد و اعضای آینده شورای شهر هم باید در این زمینه کوشا باشند.

در پایان این مراسم با اهدای هدایایی از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، مسئولان اتحادیه ناشران قم و معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری قم تجلیل و قدردانی شد ضمن اینکه حجت‌الاسلام والمسلمین سید جواد شهرستانی نماینده آیت‌الله سیستانی هم هدیه ویژه‌ای را به لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی اهدا کرد.

انتهای پیام/78004/ش30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول