اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار اراک:

آماده پاسخگویی به مطالبات اصحاب فرهنگ و هنر هستیم

شهردار اراک از آمادگی کامل شهرداری برای پاسخگویی به مطالبات اصحاب فرهنگ و هنر این شهر خبر داد.

آماده پاسخگویی به مطالبات اصحاب فرهنگ و هنر هستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک  حسن قربانی در نشست با اصحاب فرهنگ و هنر استان مرکزی که در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد، اظهار داشت: وسعت کار در شهرداری بسیار گسترده است، به طوری که شهرداری 465 وظیفه قانونی را بر عهده دارد.

وی تصریح کرد: شهرداری با مشکلات اعتباری بسیاری برای اجرای پروژه‌های عمرانی و حتی جاری روبه‌روست، این در حالی است که باید به امور عمرانی و زیباسازی شهر در کنار سایر وظایف محوله بپردازد.

شهردار اراک با اشاره به آغاز بیش از 170 میلیارد تومان طرح و پروژه عمرانی توسط شهرداری ظرف چند ماه اخیر گفت: یکی از مهم‌ترین اقداماتی که اخیرا شهرداری دست به اجرا آن زده است، قبول مسئولیت دره گردشگری گردو است که اجرای تمام فعالیت‌های مربوط به گردشگری، حفاظت و امور ورزشی و رفاهی این دره را بر عهده گرفته است.

قربانی ادامه داد: خریداری منزل تاریخی مرحوم حاج محسن اراکی که از بناهای شاخص دوران قاجار بوده و از نظر معماری یکی از زیباترین بناهای شهر اراک محسوب می‌شود، از دیگر اقدامات شهرداری است، از آنجا که قرار بود این منزل به فروش برسد و احتمال می‌رفت عده‌ای با خریداری آن، نسبت به تغییر کاربری و تخریب آن اقدام کنند، شهرداری نسبت به خریداری و مرمت آن اقدام کرد.

وی افزود: خریداری منزل محسنی نیز ‌از دیگر اقدامات شهرداری است که با هدف حفظ و حراست از آثار تاریخی و فرهنگی این شهر صورت گرفته است.

شهردار اراک در ادامه از آمادگی کامل شهرداری برای برقراری تعامل مناسب با اصحاب فرهنگ و هنر خبر داد و بیان داشت: هم‌اکنون شهرداری ساخت پارک مادر، تولد، جوان و خردمندان را در دستور کار دارد که برای اجرای زیباسازی این پارک‌ها نیازمند مشارکت هنرمندان رشته‌های مختلف هنری هستیم.

وی اظهار داشت: شهرداری آماده است به مطالبات اصحاب فرهنگ و هنر استان در حد بضاعت و توان پاسخ گفته و زمینه مشارکت این عزیزان در زیباسازی شهر را فراهم سازد.

مسئول انجمن هنرهای نمایشی استان مرکزی نیز گفت: هم اکنون در بسیاری از شهرها و کلان‌شهرها شاهد تاسیس تئاتر شهر هستیم، این در حالی است که استان مرکزی از وجود داشتن تئاتر شهر محروم است.

سینا دلشادی افزود: اختصاص مکانی تخصصی به منظور اجرای گونه‌های مختلف نمایشی در استان یکی از نیازهای اساسی انجمن هنر نمایشی استان است که امید می‌رود با حمایت شهرداری شاهد اختصاص مکانی مناسب برای این مهم باشیم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر یکی از مهم‌ترین حمایت کنندگان گروه‌های تئاتر در اکثر کشورهای دنیا شهرداری‌ها هستند، که شهرداری اراک نیز می‌تواند در قالب انعقاد تفاهم‌نامه‌ای حمایت‌‌های خوبی از گروه‌های ‌تئاتر استان داشته باشد.

مدیر سرای روزنامه‌نگاران استان مرکزی نیز گفت: سرای روزنامه‌نگاران استان در اواخر سال گذشته به منظور کیفی سازی وضعیت مطبوعات استان راه‌اندازی شد که نهمین سرای روزنامه‌نگاری فعال در سطح کشور است.

آرزو حیدری افزود: در حال حاضر 50 نشریه محلی، 20 نشریه تخصصی دانشگاهی، 37 نمایندگی روزنامه‌های سراسری و 14 خبرگزاری رسمی و غیر رسمی در این استان فعالیت دارند که کیفی سازی مطبوعات با توجه به حجم بالای این مطبوعات در استان ضروری است.

وی خاطر نشان ساخت: سرای روزنامه‌نگاران استان تلاش دارد با برگزاری کلاس‌های مختلف آموزشی با بهره‌گیری از اساتید برجسته دانش خبرنگاری را ارتقاء بخشد.

مدیر سرای روزنامه‌نگاران استان مرکزی ادامه داد: انتظاری که از شهرداری در راستای کمک به فرهنگ روزنامه‌خوانی در استان می‌رود این است که با ایجاد ایستگاه‌های مطبوعاتی رایگان در اماکن عمومی در این زمینه گام بردارد.

مدیر عامل اتحادیه مراکز قرآنی استان مرکزی نیز گفت: هم اکنون 60 موسسه قرآنی زیر نظر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فعالیت دارند که بیش از 17 هزار نفر عضو این موسسات هستند.

حسین محمدی افزود: آشنایی شهروندان با این موسسات نقش بسیار موثری در جذب هرچه بیشتر شهروندان به سوی فعالیت‌های قرآنی دارد که لازمه این کار تبلیغات و اطلاع‌رسانی است.

وی تصریح کرد: شهرداری می‌تواند با اختصاص بیلبردهای تبلیغاتی به این منظور، زمینه آگاهی هرچه بیشتر شهروندان با این موسسات و همچنین نحوه کار و فعالیت آنها را فراهم سازد و همچنین مکان‌هایی را نیز به منظور برپایی نمایشگاه توانمندی‌های این موسسات در اختیار آنها قرار دهد.

انتهای پیام/87001‌/ش40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول