اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حضور تاثیرگذار خیرین این بار در دانشگاه

ساداتی‌نژاد: خیرین 400 هزار متر مربع زیربنا در دانشگاه‌ها ایجاد کردند

دبیر کمیته خیرین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: خیرین تاکنون 400 هزار متر مربع زیربنا در دانشگاه‌های کشور ایجاد کردند و این عظمتی است که رو به افزایش است.

ساداتی‌نژاد: خیرین 400 هزار متر مربع زیربنا در دانشگاه‌ها ایجاد کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، سید جواد ساداتی‌نژاد ظهر امروز در نخستین نشست مشترک ستاد خیرین دانشگاه قم با خیرین دانشگاه‌ساز استان قم با اشاره به نقش تأثیرگذار خیرین در فضای علمی جامعه اظهار داشت: حضور خیرین در دانشگاه‌ها بالاتر از ساخت و ساز و فضای فیزیکی بود.

وی ابراز کرد: نقش خیرین در جامعه مانند آب زمزم تحول‌ساز است و در جهاد علمی یکی از عوامل فعال کننده، حضور خیرین است.

دبیر کمیته خیرین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه برخی از خیرین عضو هیئت امنای دانشگاه‌ها در خارج از کشور هستند گفت: باید زمینه مناسبی فراهم کرد تا خیرین در داخل کشور فعالیت‌های خیرخواهانه خود را انجام دهند.

ساداتی‌نژاد با اشاره به تشکیل کمیته خیرین وزارت علوم از سال گذشته گفت: هیئت مؤسس مجمع خیرین دانشگاه‌ساز مشخص شده و اساس‌نامه آن نیز در آینده نزدیک به تصویب می‌رسد.

وی این مجمع را نمادی از مشارکت مردم در عرصه علم و فناوری خواند و گفت: قدرت، رفاه و ثروت امروز از علم به وجود می‌آید بنابراین این عرصه، عرصه جذابی برای خیرین خواهد بود.

معاون امور حقوقی و مجلس وزیر علوم، تحقیقات و فناوری دانشگاه را آخرین سکوی پرتاب متخصص به جامعه دانست و خاطرنشان کرد: حضور خیرین در دانشگاه، عرصه زیبایی را به وجود می‌آورد.

وی اظهار داشت: تاکنون 26 مجمع خیرین دانشگاه‌ساز در دانشگاه‌های کشور تشکیل شده است و این بیست و هفتمین مجمع خیرین دانشگاه‌ساز است که در دانشگاه قم تشکیل می‌شود.

ساداتی‌نژاد تصریح کرد: خیرین تاکنون 400 هزار متر مربع زیربنا در دانشگاه‌های کشور ایجاد کردند و این عظمتی است که رو به افزایش است.

وی با اشاره به اعتبار 700 میلیاردی آموزش و پرورش برای ساخت مدرسه گفت: این در حالی است که خیرین دو برابر این رقم سرمایه‌گذاری کردند.

دبیر کمیته خیرین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به مصوبه اخیر وزارت علوم ابراز کرد: هر پروژه‌ای که توسط خیرین در دانشگاه‌های کشور کلید خورد، 50 درصد اولیه آن را خیرین به عنوان آورده صرف خواهند کرد و 50 درصد هم وزارت علوم تقبل خواهد کرد و دانشگاه به نام آن شخص نام‌گذاری خواهد شد.

وی ورود خیرین به عرصه پژوهش را امری مبارک دانست و گفت: نخستین بنیاد نخبگان توسط یکی از خیرین و بنیاد کتاب مطهر توسط خیر دیگری با هدف حمایت از دانشجویان برای خرید کتاب بنیان‌گذاری شد.

ساداتی‌نژاد با بیان اینکه ما وارد فصل جدیدی از حضور خیرین در عرصه پژوهش و فناوری شدیم، ابراز کرد: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری آمادگی دارد تا تجربیات میدانی خود را در اختیار خیرین بگذارد چرا که معتقد است حضور خیرین به عنوان نمادی از تعامل مردم و دانشگاه خواهد بود.

انتهای پیام/78001/ع40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول