اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار تبریز خبر داد

اجرای 145 کیلومتر مسیرگشایی طرح‌های معوقه 50 ساله تبریز

شهردار تبریز گفت: اجرای 145 کیلومتر مسیرگشایی جدید که اغلب این طرح‌ها طرح‌های معوق 50 ساله به شمار می‌رفتند، می‌تواند نقش ویژه‌ای در احیای بافت‌های فرسوده شهری و افزایش رونق اقتصادی و رفاه ساکنان این محلات و مناطق داشته باشد.

اجرای 145 کیلومتر مسیرگشایی طرح‌های معوقه 50 ساله تبریز

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، علیرضا نوین در مراسم بهره‌برداری از خیابان شهید پاداش برنامه‌ریزی برای اجرای طرح‌های احیا، نوسازی و بهسازی در محدوده بافت‌های فرسوده شهری تبریز را اقدام مهم و زیربنایی در راستای رفع خطرات ناشی از زلزله و نیز رفع مشکلات چندین دهه‌ گذشته شهروندان ارزیابی و خاطرنشان کرد: مدیریت شهری تبریز درچند سال اخیر برنامه‌ریزی‌های اساسی و کلان به منظور احیای بافت‌های فرسوده شهری را انجام داده و با ورود مستقیم در برخی بلوک‌ها و مشارکت بخش خصوصی در برخی بلوک‌های دیگر، گام‌های اولیه را برای تحقق آرزوی چندین ساله شهروندان برداشته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اجرای طرح‌های مشارکتی و سرمایه‌گذاری در محدوده بافت‌ها و بلوک‌های فرسوده‌ای چون عتیق، میارمیار، گلستان، آیسان، شریعتی، حاشیه اتوبان پاسداران و چندین بلوک دیگر را از جمله اقدامات موثر شهرداری تبریز با مشارکت بخش خصوصی در بخش احیای بافت‌های فرسوده شهری و ساماندهی حاشیه‌نشینی در این شهر اعلام کرد.

شهردار تبریز در بخش دیگری از سخنان خود همچنین از طرح‌ها و پروژه‌های متعدد مسیرگشایی در مناطق مختلف تبریز به عنوان یکی دیگر از اقدامات و برنامه‌های کلان مدیریت شهری تبریز در حوزه احیای بافت‌های فرسوده شهری اعلام و تاکید کرد: طی چند سال گذشته اجرای طرح‌های بزرگ مسیرگشایی و تعریض خیابان‌ها و معابر به عنوان مکمل طرح‌های احیا و بازسازی بافت‌های فرسوده شهری در دستور کار شهرداری قرار گرفته و شهرداری تبریز موفق شده است با اجرای بیش از 145 کیلومتر مسیرگشایی جدید که اغلب این طرح‌ها طرح‌های معوق 40 یا 50 ساله به شمار می‌رفتند، نقش ویژه‌ای در احیای بافت‌های فرسوده شهری و افزایش رونق اقتصادی و رفاه ساکنان این محلات و مناطق داشته باشد.

فاز اول 18 متری شهید پاداش با مشارکت شهرداری منطقه یک به عنوان شهرداری معین منطقه چهار به طول 450 متر اجرا گردیده و برای احداث این خیابان، 102 واحد مسکونی و 6 واحد تجاری واقع در مسیر تملک شده است و قرار است تا یک ماه آینده نیز فاز دوم و نهایی آن اجرا و به اتمام برسد.

همچنین برای تملک املاک و واحدهای مسکونی و تجاری واقع در مسیر این خیابان بالغ بر 50 میلیارد ریال از سوی شهرداری منطقه یک هزینه شده و در کنار آن، 15 میلیارد ریال نیز برای اجرای پروژه هزینه شده است.

انتهای پیام/60001/ع/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول