اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خانپور در گفت‌وگو با فارس:

دولت محسن رضایی چندین مدیر تحولگرا دارد

دبیر سابق شورای مشورتی تشکل‌های دانشجویی استانداری مازندران گفت: دولت محسن رضایی چندین مدیر تحولگرا همانند قالیباف دارد.

دولت محسن رضایی چندین مدیر تحولگرا دارد

محمدجواد خانپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری اظهار داشت: در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری تمامی نامزدهای تائید صلاحیت شده با وجود اینکه از سلایق گوناگون برخوردار هستند از حداقل ویژگی‌های لازم برای اداره دولت نیز برخوردارند.

وی افزود: فکر می‌کنم هر کدام از این افراد که به جایگاه ریاست جمهوری برسند به مراتب موفق‌تر از دوران هشت سال گذشته عمل خواهند کرد و شایسته‌سالاری قطعاً در دولت‌های احتمالی تمامی این کاندیداها مبنای عمل قرار خواهد گرفت منتهی با کیفیت‌های متفاوت اما ما نباید صرفاً به حداقل‌ها اکتفا کنیم و باید تمامی ویژگی‌ها را برای انتخاب یک رئیس جمهور در نظر بگیریم.

این فعال سیاسی افزود: علاوه بر ویژگی‌ها و شاخصه‌های اولیه همانند هماهنگی و تبعیت از رهبری، تعهد، تخصص، مردمی بودن و .... باید به مواردی نظیر سوابق و کارنامه نامزدها، برنامه، سلیقه سیاسی و رفتاری، تیم و فراجناحی بودن و باندی فکر نکردن آنها در انتخاب مدیران و مسئولان دولت که انصافاً نیاز ضروری کشور است توجه شده و نباید صرفاً به یک سری کلیات‌گویی توجه داشت.

این فعال دانشجویی و سیاسی اظهار داشت: در میان این هشت نامزد انتخابات ریاست جمهوری از نظر من آقایان محسن رضایی و محمدباقر قالیباف علاوه بر اینکه سابقه مدیریتی درخشان در عرصه کلان را دارند و از روحیه‌ای فراجناحی برخوردار هستند دارای برنامه‌ای جامع‌تر و عملیاتی در حوزه‌های گوناگون هستند.

وی گفت: این دو از سال‌ها قبل با همکاری کارشناسان گوناگون و خبره کشور از سلایق متفاوت سیاسی با توجه به نیاز کشور توانسته‌اند این برنامه‌ها را تدوین کرده و این برنامه‌ها حاصل شش ماه و یا یک سال فعالیت در آستانه انتخابات نیست بلکه نتیجه حداقل هشت سال مطالعه ریشه‌ای بر روی ساختار سیاسی، اداری، فرهنگی و اجتماعی کشور است.

وی ادامه داد: البته این دلیل بر آن نیست که باقی نامزدها برنامه خوبی برای اداره کشور ندارند چراکه افرادی نظیر حجت‌الاسلام روحانی، ولایتی و یا عارف نیز برنامه‌های مناسبی ارائه داده‌اند اما به جامعیت برنامه‌های این دو نمی‌رسد.

خانپور با اشاره به فعالیت قالیباف در شهرداری تهران و نیروی انتظامی بیان داشت: قالیباف یک مدیر انقلابی و کارآمد در عرصه مدیریت اجرایی و شهری بوده که انصافاً توانست در تهران بزرگ تحول ایجاد کند اما محسن رضایی را نسبت به او اصلح می‌دانم چراکه هم برنامه‌های جامع‌تر و ریشه‌ای‌تری نسبت به قالیباف دارد و هم از توانایی به کارگیری چندین مدیر تحول‌گرا امثال قالیباف برخوردار است.

وی یادآور شد: محسن رضایی مدیری توانمند، قابل اعتماد و اتکا است که در میان نامزدهای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از برنامه‌ای جامع، حساب شده و کاملاً عملیاتی برخوردار است.

عضو سابق شورای مرکزی بسیج دانشجویی دانشگاه مازندران افزود: یکی از ویژگی‌های برجسته محسن رضایی شناخت و مدیریت استعدادها و ظرفیت‌های انسانی است که لازمه جایگاه رئیس جمهور باید باشد چرا که یک رئیس جمهور نمی‌تواند در تمامی حوزه‌ها صاحب نظر باشد و باید از توانایی شناسایی و به کارگیری مدیران تحول‌گرا و کارآمد در عرصه‌های مختلف برخوردار باشد.

این مسئول گفت: محسن رضایی این ویژگی را در دوران دفاع مقدس به خوبی به اثبات رسانیده و او قالیباف را که یک رزمنده جوان 22 ساله بوده پیدا کرده و به فرماندهی یک لشکر منصوب کرد و خود قالیباف در خاطراتش می‌نویسد آنهایی که به من در این سن مسئولیت داده‌اند عجب شجاعتی داشتند.

وی در ادامه افزود: البته قالیباف تنها مدیر کارآمد و توانمندی نیست که در دوران مسئولیت محسن رضایی شناسایی و به آنها میدان داده شده است بلکه بسیاری از فرماندهان شهید همان دوران و مدیران گمنام بعد از دفاع مقدس ثمره‌ مدیریت هوشمندانه رضایی بودند که منشا خدمات با برکتی برای نظام اسلامی بوده و هستند و از جمله آنها شهید سرلشکر حسن تهرانی مقدم است که خدماتش بعد از شهادت آشکار و به نابغه و پدر موشکی ایران شهره شد.

خانپور اظهار داشت: با روی کار آمدن دولت محسن رضایی نه تنها شخص قالیباف و افراد موفق نزدیک به او و باقی نامزدهای صاحب فکر و عمل انتخابات ریاست جمهوری نظیر روحانی، ولایتی، عارف و جلیلی متناسب با تخصص خود در دولت رضایی خواهند بود بلکه مدیران تحول‌گرای دیگری نظیر قالیباف در حوزه‌های مختلف سلامت، صنعت، تجارت، اقتصاد، فرهنگ، آموزش و علم و فناوری نیز بر مسند امور قرار خواهند گرفت.

وی در پایان گفت: به همین علت دولت رضایی دولت فراگیر نامیده شده است که ناشی از روحیه دلسوز و فراجناحی رضایی و سابقه مدیریت کلان کشور و همراهی نزدیک با امام راحل از ابتدایی‌ترین لحظات انقلاب اسلامی بوده است.

انتهای پیام/2296/ح40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول