اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حوزه علمیه استان قم عنوان کرد

تدوین 51 مورد آموزشی برای ارتقای نظام آموزشی حوزه‌های علمیه

مدیر حوزه علمیه استان قم گفت: در پیش اجلاسیه اجلاس پانزدهم اساتید، 51 عنوان از مسائل مهم که نقشی جدی در ارتقای علمی نظام آموزشی حوزه دارند مشخص شده است.

تدوین 51 مورد آموزشی برای ارتقای نظام آموزشی حوزه‌های علمیه

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد فرخ‌فال در پانزدهمین اجلاسیه اساتید سطح عالی و خارج حوزه علمیه قم که پیش از ظهر امروز در تالار قدس مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) برگزار شد با اشاره به برگزاری چهاردهمین اجلاس در سال گذشته با محوریت بحث تهذیب و تربیت اظهار کرد: ارتقای مباحث تربیتی در آن اجلاس مورد بررسی قرار گرفت و در پیش اجلاسیه آن هم موارد متعددی توسط اساتید پیشنهاد شدند که همه آنها در کارگروه‌های تخصصی به بحث گذاشته شدند.

وی افزود: طرح میثاق طلبگی از جمله دستاوردهای اجلاس چهاردهم بود؛ در این طرح تمام طلاب ورودی پیش از شروع سال تحصیلی مورد ارزیابی قرار گرفته و برای انتقال آنها از فرهنگ عمومی به فرهنگ حوزوی کار جدی به عمل آمد و افرادی که برای ورود به حوزه‌های علمیه مستعد نبودند مورد پذیرش قرار نگرفتند.

مدیر حوزه علمیه استان قم با بیان اینکه عنوان پانزدهمین اجلاس «راهکارهای ارتقای علمی در نظام آموزشی حوزه» تعیین شده است گفت: در پیش اجلاسیه این دوره 51 عنوان از مسائل مهم که نقشی جدی در ارتقای علمی نظام آموزشی حوزه دارند مطرح شده که کارگروه‌های تشکیل شده در معاونت آموزش آنها را مورد ارزیابی قرار خواهند داد.

وی ادامه داد: در سال‌های اخیر به برکت تعامل و همراهی میان کارگزاران و قاطبه اساتید شاهد حضور گسترده طلاب در کلاس‌های درس هستیم؛ محدوده‌های درسی هم کاملا مشخص شده‌اند و بسیاری از دروس به صورت کامل تدریس خواهند شد.

فرخ‌فال با اشاره به ضرورت انسجام بیشتر در نظام آموزشی حوزه‌های علمیه عنوان داشت: امیدواریم طرح‌های در نظر گرفته شده در این زمینه موجب ارتقای علمی نظام آموزشی شده و تربیت و پرورش استعدادهای حوزوی بهتر از گذشته صورت گیرد.

انتهای پیام/78004/ع30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول