اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله جوادی آملی در جمع مدیران اوقاف مازندران؛

اگر مردم بدانند وقف صدقه جاریه است بیشتر استقبال می‌کنند

حضرت آیت‌الله جوادی آملی در جمع مدیران اوقاف مازندران بر تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف در بین مردم تاکید کرد.

اگر مردم بدانند وقف صدقه جاریه است بیشتر استقبال می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی اوقاف و امور خیریه مازندران، حضرت آیت‌الله جوادی‌آملی در جمع مدیران اوقاف مازندران مسئله اوقاف را دارای دو عنصر محوری دانست و افزود: این دو عنصر یکی احیای وقف است و دوم اجرای نیات موقوفات است.

وی اظهار داشت: در رژیم پهلوی احیای موقوفات و اجرای نیات واقفان عمل نشد اما به برکت انقلاب اسلامی اقدامات خوبی انجام گرفت.

این مرجع تقلید جهان اسلام و مفسر قرآن کریم بیان داشت: یک صدقه جاریه داریم و یک صدقه جا مانده، اگر مردم بدانند وقف صدقه جاریه است بیشتر و بهتر استقبال می‌کنند.

‌آیت‌الله جوادی‌آملی با اشاره به ضرورت اطلاع‌رسانی مناسب برای چگونگی وقف گفت: باید مردم را با وقف آشنا کرد و به آنان آگاهی داد که چگونه نیت کنند و چگونه صیغه وقف جاری شود.

وی ادامه داد: اگر زمینی در حال حاضر زراعی است وقف جاری شود ممکن است روزی تبدیل به ساختمان و یا بیمارستان شود و این یعنی صدقه جاریه که تا ابد ماندگار است.

آیت‌الله جوادی‌آملی ادامه داد: اگر وقف جاریه باشد به هیچ عنوان جا نمی‌ماند بلکه راحت‌تر و آسان‌تر احیا می‌شود، مسئله دوم در اوقاف بهره‌وری است و قسمت مهم بهره‌وری موقوفات تقویت حوزه‌های علمیه است زیرا دین به وسیله علما و روحانیت محفوظ است، مردم دین‌شان را از حسینیه و مساجد دارند و اوقاف عهده‌دار حفظ این‌ها است.

آیت‌الله جوادی‌آملی در ادامه در مورد تبدیل امامزادگان به قطب فرهنگی گفت: امامزادگان شرف و عزت ما هستند و اینکه امروز ما شیعه هستیم به دلیل این است که سادات جلیل‌القدر آمدند و از اهل بیت گفتند و پدران‌مان قبول کردند و ما شیعه شدیم بنابراین شرف، عزت و کرامت ما از این بزرگواران است.

علامه جوادی‌آملی افزود: بیشترین سیادت در سرزمین طبرستان است و قدم به قدم سرزمین مازندران جایگاه سادات است بنابراین تکریم و احترام آنها بر ما واجب است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران نیز در این دیدار با ارائه گزارشی گفت: آیت‌الله جوادی آملی از افتخارات جهان اسلام است و جهان اسلام روز به روز به معارف اهل بیت که از زبان این بزرگواران بیان می‌شوند نیازمند است.

حجت‌الاسلام ستار علیزاده اظهار داشت: این اداره کل با داشتن 16 اداره جزو ادارات درجه یک کشور بوده و به زودی به 20 اداره و دفتر نمایندگی ارتقا می‌یابد.

وی افزود: برگزاری 8 هزار و 651 محفل انس با قرآن، برپایی خیمه‌های معرفت با حضور کارشناسان و طلبه‌های جوان اعزامی از قم، میزبانی سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم در مرحله کشوری و برگزاری 118 محفل انس با قران در استان در ایام برپایی این مسابقات از جمله فعالیت‌های مهم فرهنگی در سال گذشته بود.

انتهای پیام/2296/غ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول