اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خوزستان و خلق حماسه سیاسی/ 28

اولویت‌های کشور از نظر مردم کارون؛ رفع بیکاری و گرانی

امسال از سوی رهبر معظم انقلاب، سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نامگذاری شده که انتخابات ریاست جمهوری، یکی از جلوه‌های حماسه سیاسی است که 24 خرداد برگزار خواهد شد.

اولویت‌های کشور از نظر مردم کارون؛ رفع بیکاری و گرانی

به گزارش خبرگزاری فارس از خوزستان، یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در تاریخ 24 خرداد انجام می‌شود تا با رأی مردم، هفتمین رئیس جمهور ایران انتخاب شود و سکان کشور را در دست بگیرد.

رئیس جمهور باید شاخصه‌هایی داشته باشد تا بتواند بهتر کشور را اداره کند. رهبر معظم انقلاب به مناسبت‌های مختلف خصوصیات رئیس جمهور آینده را در سخنرانی‌های خود بیان می‌کنند، اما مردم نیز هر کدام نظراتی در مورد شخصی که می‌خواهند به او رأی دهند، دارند.

به شهرستان کارون رفتیم تا نظرات اهالی این شهرستان را جویا شویم. دو سوال مطرح می‌کنیم که آیا در انتخابات ریاست جمهوری شرکت می‌کنید یا نه؟ که پاسخ همه مصاحبه شوندگان به جز یک نفر آری بود.

کسی که می‌خواهید به او رأی دهید و رئیس جمهور شود باید چه خصوصیاتی داشته باشد؟ سوال دوم پاسخ های متفاوتی داشت.

*نظارت بر همه امور

جوان 20 ساله‌ای به نام جواد مهداوی هدف خود از شرکت در انتخابات را تعیین سرنوشت کشور عنوان کرد و گفت: رئیس جمهوری که می‌خواهیم انتخاب کنیم باید به فکر رفع بیکاری جوانان باشد.

وی افزود: رئیس جمهور نباید فقط به فکر ارتباطات خارجی باشد بلکه باید بیشتر به فکر مردم و اقتصاد داخل هم باشد.

احسان معاوی نوجوانی که هنوز به سن رأی دادن نرسیده است، نیز تصریح کرد: رئیس جمهور باید بر همه امور نظارت داشته باشد تا هرج و مرج به وجود نیاید.

 

*رسیدگی به شهرهای تازه تاسیس

محمد ناصری جوان 24 ساله ساکن شهر کوت عبدالله نیز با بیان اینکه باید به رئیس جمهوری رأی دهیم که بتواند اقتصاد کشور را سر و سامان دهد، افزود: رئیس جمهور آینده باید فکری به حال قشر عظیم بیکاران کند زیرا اگر این مشکل حل شود، مشکلات زیادی از جامعه برطرف خواهد شد.

وی ادامه داد: رئیس جمهوری که در 24 خرداد انتخاب می‌شود، باید کارهای فرهنگی را بیشتر کند زیرا خیلی از مشکلات ما ریشه فرهنگی دارد.

قیده فرهانی نیز با بیان اینکه من به خاطر جمهوری اسلامی در انتخابات شرکت می‌کنم گفت: رئیس جمهور آینده باید به شهرهای تازه تاسیس بیشتر رسیدگی کند تا امکانات رفاهی آن‌ها کامل شود که یکی از آن شهرها، شیرین شهر است.

به گفته وی، حل مشکل گرانی نیز باید یکی از اولویت‌های کاری رئیس جمهور آینده جمهوری اسلامی ایران باشد.

 

*اولویت کاری؛ مسائل اقتصادی

قاسم ناصری که خود را 20 ساله و دانشجوی رشته برق صنعتی معرفی کرد، افزود: من به کسی رأی می ‌هم که او را کامل بشناسم و پرونده درخشانی در خدمت رسانی به مردم داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: حداقل چیزی که از رئیس جمهور آینده می‌خواهیم این که برای جوانان اشتغالزایی کند تا ما که از دانشگاه فارغ التحصیل می‌شویم 50 درصد امید به پیدا کردن شغل داشته باشیم.

ابراهیم باوری که راننده تاکسی است نیز گفت: ما باید به کسی رأی دهیم که عدالت داشته باشد و به همه نقاط کشور به یک چشم نگاه کند و مباحث اقتصادی را در اولویت کاری خود قرار دهد.

 

*مردم را فراموش نکند

موسی شیری، جوان دیگری  است که شغل آزاد دارد؛ نیز با بیان اینکه برای رضای خدا به پای صندوق می‌روم و رأی می‌دهم اضافه کرد: از خدا می‌خواهم رئیس جمهوری انتخاب کنیم که خدا ترس باشد.

وی ادامه داد: رئیس جمهور باید آن قدر شجاع باشد که اگر نتوانست کاری کند، خودش کنار برود. باید بتواند تورم را کنترل کند. باور کنید این‌ها را به خاطر خودم نمی‌گویم، بلکه به خاطر تمام جوانان و خانواده‌های ایرانی که نمونه‌هایی از آن فامیل و همسایه‌های ما هستند می‌گویم.

مجاهد حزباوی یکی دیگر از جوانان ساکن شهر کوت عبدالله نیز گفت: باید به کسی رأی دهیم که به فکر مردم باشد نه اینکه تا رأی آورد و به کاخ ریاست جمهوری راه یافت، مردم را فراموش کند.

 

*فراهم ساختن رفاه و آسایش ملت

برای پرسیدن نظرات اقشار مختلف مردم در شهر کوت عبدالله راه می‌افتیم، همه مشغول انجام کارهای روزانه خود هستند به سراغ چند تن دیگر می‌رویم تا به سوالاتمان پاسخ دهند.

جوان دیگری که نامش جمال باوی و 23 ساله است نیز اظهار کرد: رئیس جمهور ما باید به فکر اشتغال جوانان و آدم‌های مستضعف باشد و زمینه رفاه و آسایش ملت ایران را فراهم سازد.

عباس جابری 62 ساله نیز که ظاهرا از مشکلات اقتصادی به ستوه آمده است در پاسخ به سوال ما در خصوص شرکت در انتخابات گفت: من رأی نمی‌دهم؛ البته این را هم بگویم که تاکنون در همه انتخابات‌ها شرکت کردم.

*نیازی به تبلیغات آنچنانی ندارند

بانوی 42 ساله‌ای که خود را خانم ناصری و خانه دار معرفی کرد نیز افزود: رئیس جمهور اگر بتواند دو مشکل بیکاری و گرانی را حل کند خیر و برکت به کشور سرازیر می‌شود. نباید این طور باشد که شب بخوابیم و صبح که بیدار شدیم اجناس به یکباره گران شده باشند.

دنبوس حزباوی نیز با بیان اینکه دین ما سفارش کرده که باید در انتخابات شرکت کنیم، گفت: رئیس جمهور باید عدالت داشته باشد و ملت ایران را جزو خانواده خودش به حساب آورد و به وضعیت آن‌ها رسیدگی کند.

وی ادامه داد: صندلی‌های ریاست دائمی نیست و این عدالت است که تا ابد ماندگار می‌ماند.

حزباوی تاکید کرد: کاندیداها نیازی به تبلیغات آنچنانی ندارند زیرا ما می‌توانیم از طریق صدا و سیما برنامه‌های آن‌ها را گوش دهیم و فرد اصلح را انتخاب کنیم.

 

*بالا رفتن مقبولیت انقلاب

به منظور شنیدن سخنان مسئولان شهرستان کارون در خصوص اهمیت حضور پرشور در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به سراغ دو تن از آن‌ها می‌رویم.

حجت‌الاسلام جاسم خضیراوی، امام جمعه شهرستان کارون انتخابات 24 خرداد را خیلی مهم توصیف کرد و ادامه داد: قطعا ملت شریف ایران به ویژه مردم خوزستان و شهرستان کارون با حضور پرشور خود حماسه‌ای سیاسی می‌آفرینند و باعث ناامیدی دشمن می‌شوند.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل العباس (ع) شهرستان کارون نیز گفت: ما بر دو محور تاکید داریم یکی حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رای و دیگری انتخاب اصلح است.

علی باوی افزود: حضور پرشور مردم پای صندوق‌های رای انقلاب اسلامی و کشور را بیمه می‌کند و میزان مقبولیت انقلاب اسلامی را در جهان بالا می‌برد.

=============

گزارش از: حسین یزدی

=============

انتهای پیام/72010/ر40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول