اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله ایمانی:

14 ماه جاری، نشانگر حضور حماسی 24 خرداد است

امام جمعه شیراز گفت: می‌توانیم از حضور در 14 خرداد امسال، پیش‌بینی حضور 24 ماه جاری را داشته باشیم چراکه به ما خط و نشان می‌دهد و مسیر را مشخص می‌کند.

14 ماه جاری، نشانگر حضور حماسی 24 خرداد است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط مومی نهاد نماینده ولی فقیه در فارس، آیت‌الله اسدالله ایمانی در دیدار اعضای ستاد برگزاری مراسم ارتحال حضرت امام خمینی (ره) با وی اظهار داشت: تصمیم مجلس خبرگان رهبری در انتخاب مقام معظم رهبری در خرداد 68 تصمیمی صحیح، عمیق و به‌جا بود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان فارس ابراز داشت: 15 خرداد در زندگی همگان تحول به‌وجود آورد و فضایی را ایجاد کرد که آرام آرام آثار این تحول و دگرگونی را در عرصه‌های مختلفِ زندگی انسان‌ها شاهد هستیم.

وی ادامه داد: می‌توانیم از حضور در 14 خرداد، پیش‌بینی حضور 24 خرداد ماه جاری را داشته باشیم چراکه به ما خط و نشان می‌دهد و مسیر را مشخص می‌کند.

امام جمعه شیراز تصریح کرد: امسال در نیمه خرداد ماه با پنجاهمین سال بزرگداشت 15 خرداد روبه‌رو هستیم و می‌طلبد تکریم بیشتری برای این ایام داشته باشیم.

ایمانی اضافه کرد: امسال مراسم ارتحال امام راحل به انتخابات و حماسه سیاسی نزدیک است و حضور در 14 خرداد و حرکت عظیم خروشان ملت ایران در سالروز ارتحال امام راحل، فضای رسیدن به 24 خرداد و حماسه بزرگ سیاسی را فراهم می‌کند.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان فارس در مورد بزرگداشت 14خرداد گفت: روزهای سرنوشت‌ساز در تاریخ هر ملتی باید پایدار بماند.

ایمانی ضمن یادآوری اهمیت تصمیم به‌موقع و به‌جای مجلس خبرگان رهبری درباره انتخاب رهبر معظم انقلاب پس از رحلت امام خمینی (ره) بیان کرد: چیزی از قبول  قطع‌نامه نگذشته بود و دشمن هنوز امید به بازگشت داشت و هنگام ارتحال امام تمام قدرت‌های استکباری جهان آماده بودند برای اینکه از این فرصت استثنائی به قول خودشان استفاده کنند.

وی ادامه داد: در آن هنگام مجلس خبرگان رهبری در دوره نخست تصمیمی به‌موقع و به‌جا گرفت و در این 24 سالی که گذشته است هر سال و هر روز نشان می‌دهد که چه تصمیم‌گیری صحیح، به‌جا و به‌موقع انجام گرفت.

امام جمعه شیراز تعیین رهبری را مهمترین مسئله در تعیین سرنوشت مسلمانان دانست و بیان داشت: امروز مدیریت، بینش سیاسی، تدبیر و رهبری رهبر معظم انقلاب در عرصه‌های مختلف زبانزد خاص و  عام است، وی در ادامه گفت: تمام دیپلمات‌های بزرگ جهان به عظمت مدیریت رهبر معظم انقلاب صحه گذاشتند و این چهره بلند تاریخ انقلاب اسلامی را به عنوان برترین مدیر در سطح جهان معرفی کردند و این کاری است که مجلس خبرگان رهبری انجام داد.

نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری افزود: امروز شرایط ویژه کشور اقتضا می‌کند که ما افکار و اندیشه‌های حضرت امام راحل را مد نظر داشته باشیم.

ایمانی همچنین ابراز داشت: 34 سال است که ما با آمریکا دست و پنجه نرم می‌کنیم و در تمام مصاف‌ها این دشمن عقب‌نشینی کرده که یک امر ساده‌ای نیست و به برکت رهبری امام راحل و رهبر معظم انقلاب است.

امام جمعه شیراز ادامه داد: آمریکا امروز تمام قدرتش را در سوریه پیاده کرده و هم‌اینک دست خالی بر می‌گردد همان‌طور که یک روز همه قدرتش را در جنگ تحمیلی پیاده کرد و دست خالی برگشت.

وی اضافه کرد: آمریکا در خلیج فارس آمد برای اینکه شناسنامه جمهوری اسلامی را باطل کند و شجره طیبه انقلاب اسلامی را بخشکاند و امروز دست از پا درازتر برگشته است.

ایمانی ضمن یادآوری اینکه شرایط امروز ما ویژه است و آمریکا در ضعیف‌ترین وضعیت خود قرار گرفته، تصریح کرد: ما باید از این موقعیت استفاده کنیم.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان فارس خاطرنشان کرد: ما باید اندیشه‌های امام راحل را تبیین کنیم و در این قضایا تمام دستگاه‌های فرهنگی و فرهنگ‌ساز ما این حرکت را دنبال کنند.

امام جمعه شیراز افزود: امام شخصیتی است که باید قرن‌ها بگذرد تا چهره واقعی ایشان برای دنیای بشریت روشن شود و او جزو نمونه‌هایی بود که خدا او را انتخاب کرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان فارس خاطرنشان کرد: شاخ و برگ ساختاری که امام به وجود آورد، در حال سایه افکندن بر سر مردم دنیا است و پیش‌گویی‌های او یکی پس از دیگری عملیاتی می‌شود، چراکه فرمودند به‌زودی مناسب کلیدی دنیا در اختیار حزب‌الله قرار می‌گیرد و ما شاهدیم که این امر در حال انجام است.

ایمانی ادامه داد: ما موظف هستیم که از تفکر امام، خط امام، فکر امام و راه امام، دفاع لازم را داشته باشیم.

امام جمعه شیراز تصریح کرد: تمام مسئولان باید در این عرصه حضور  فعال و چشم‌گیر داشته باشند و هرچه می‌توانند به‌کار ببندند، چراکه آنچه داریم از برکت وجود امام راحل است.

انتهای پیام/2448/ق40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول