اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نخستین مجتمع دیجیتال استان یزد بهره‌برداری شد

با حضور مدیر شبکه ملی فرهنگ و مسئولان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد نخستین مجتمع فرهنگی دیجیتال استان یزد با عنوان مجتمع دیجیتال تک به بهره‌برداری رسید.

نخستین مجتمع دیجیتال استان یزد بهره‌برداری شد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، عبدالله عبدوس در آیین آغاز به کار این مجتمع دیجیتالی گفت: این مجتمع نخستین مرکز فرهنگ دیجیتال کشور است که با حضور بخش خصوصی فعالیت خود را آغاز می‌کند.

وی ادامه داد: در راستای اهداف شبکه ملی فرهنگ و نشر دیجیتال باید در حوزه‌هایی مانند نرم افزار، گیم و آموزش با همکاری اداره کل ارشاد مشارکت بخش خصوصی را جلب کنیم.

مدیر شبکه ملی فرهنگ با اشاره به حمایت از بخش خصوصی در راستای اهداف شبکه ملی فرهنگ افزود: شبکه ملی فرهنگ به دنبال استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای توسعه مراکز دیجیتال در سطح کشور است که امروز نخستین مرکز دیجیتال با حجم وسیعی از مشارکت بخش خصوصی راه‌اندازی شد.

وی با بیان اینکه در استان‌های خراسان رضوی و اراک هم اینگونه مجتمع‌هایی ایجاد شده است اضافه کرد: مجتمع دیجیتال استان یزد آورده بخش خصوصی بیشتر از سهم دولت است و دولت کمترین آورده را در این زمینه داشته است.

عبدوس عنوان کرد: در راستای وظایفی که به عهده خانه‌ها و مجتمع‌های دیجیتال گذاشته شده است شبکه ملی فرهنگ هم در این راستا از ظرفیت بخش خصوصی برای توسعه این مراکز استفاده خواهد کرد تا ضمن توسعه این مراکز، توسعه کیفی محصولات را نیز داشته باشد.

وی از مزیت‌های متعدد در مراکز دیجیتال توسط بخش خصوصی را تنوع در ارائه محصولات عنوان کرد.

این مقام مسئول با بیان اینکه تا به امروز مشارکت بخش خصوصی در مراکز فرهنگی دیجیتال در سطح کشور بسیار کمرنگ بوده است تصریح کرد: خوشبختانه در تهران و یزد با حضور بخش خصوصی، بازدهی و نتیجه کار مورد قبول بوده و این انتظار را داریم تا بخش خصوصی جدی‌تر وارد کار شود.

مدیر شبکه ملی فرهنگ کشور اهداف و وظایف مجتمع‌های دیجیتال را پیگیری امور آموزشی و تولید نرم‌افزار و انیمیشن اعلام کرد و گفت: امیدواریم بتوانیم حمایت مادی و معنوی خوبی از این مراکز داشته باشیم.

به گزارش فارس، مجتمع دیجیتالی تک در مجتمع سینمایی تک یزد واقع شده و دارای بخش‌هایی چون کلاس‌های آموزشی، بخش ویژه گیم‌نت، عرضه محصولات فرهنگی و دیجیتال، اینترنت و تولید انیمیشن است.

انتهای پیام/90004/و30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول