اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه علمی ـ کاربردی تیران و کرون:

سنگ‌های چینی شیشه عمر صنعت سنگ کشور را می‌شکند

معاون آموزش دانشگاه علمی ـ کاربردی تیران و کرون گفت: واردات سنگ‌های چینی به صنعت سنگ کشور ضربه می‌زند و جلوگیری از واردات به ویژه سنگ‌های چینی پشتوانه‌ای برای حمایت از تولیدات داخلی کشور در بخش صنعت سنگ است.

سنگ‌های چینی شیشه عمر صنعت سنگ کشور را می‌شکند

رضا فخریان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه در بخش سنگ‌های خام و فرآوری نشده کشور و استان اصفهان دارای کیفیت بسیاری بالایی است، اظهار کرد: صادرات کشور در بخش صنعت سنگ به سنگ‌های خاک و فرآوری نشده اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه نفت کالایی سیاسی و تجدید‌نا‌پذیر است، اما این دیدگاه نسبت به صنعت سنگ وجود ندارد، اضافه کرد: دیدگاه‌های این دانشگاه نسبت به صنعت سنگ علمی و آکادمیک است، اما دولت به بخش صنعت سنگ دیدگاهی تجاری دارد.

معاون آموزش دانشگاه علمی ـ کاربردی تیران و کرون با تاکید بر اینکه دولت باید حمایت‌های لازم را در زمینه برداشتن موانع گمرکی از سر راه صنعت سنگ انجام بدهد، تصریح کرد: دولت باید در راستای کاهش واردات سنگ‌های خارجی به کشور تلاش کند و با این اقدامات صنعت سنگ را در سطح کشور توسعه بدهد.

وی با اشاره به اینکه جلوگیری از واردات سنگ‌های خارجی و به ویژه سنگ‌های چینی پشتوانه‌ای برای حمایت از تولیدات داخلی کشور در بخش صنعت سنگ است، ادامه داد: واردات سنگ‌های چینی به صنعت سنگ کشور ضربه می‌زند.

فخریان با بیان اینکه فرهنگ‌سازی در راستای تربیت افراد متخصص در بخش صنعت سنگ از مهم‌ترین مواردی است که کشور از آن غافل شده است، تاکید کرد: مواد معدنی تجدید‌نا‌پذیر است و مسئولان باید به صورت بهینه از ذخایر معدنی موجود در سطح کشور استفاده کنند.

وی با تاکید بر اینکه نباید با بی‌توجهی نسبت به تربیت افراد متخصص در بخش صنعت سنگ عبور کنیم، افزود: تاکنون کشور به صورت علمی وارد مباحث صنعت سنگ نشده است و ورود به این عرصه باید فرهنگ‌سازی شود و این دانشگاه درصدد تربیت افراد متخصص در این حوزه است.

انتهای پیام/63004/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول