اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول کانون سنگ ایران مطرح کرد

محرومیت سنگ ایران از تکنولوژی‌های مدرن دنیا / سنگ می‌تواند جایگزین نفت شود

مسئول کانون سنگ ایران با بیان اینکه سنگ یک کالای سیاسی نیست و در صورت توسعه، این صنعت می‌تواند جایگزینی برای نفت باشد، گفت: صنعت سنگ کشور از تکنولوژی‌های مدرن دنیا محروم است که نوسانات نرخ ارز و دلار از دلایل این موضوع به شمار می‌رود.

محرومیت سنگ ایران از تکنولوژی‌های مدرن دنیا / سنگ می‌تواند جایگزین نفت شود

حسین امیر‌یوسفی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به یکی از مهم‌ترین مشکلات موجود در مسیر فعالیت کارخانه‌های سنگ‌بری اظهار کرد: فرسوده بودن تجهیزات و امکانات این کارخانه‌ها و عدم استفاده از تکنولوژی‌های جدید روز دنیا از مهم‌ترین این مشکلات محسوب می‌شود و این مشکلات سبب کم‌رونقی صنعت سنگ در کشور شده است.

وی با بیان اینکه استان اصفهان از ظرفیت‌های معدنی بسیاری در بخش سنگ برخوردار است، اضافه کرد: صادرات سنگ از کشور و استان اصفهان به خارج از کشور محدود است و مسئولان باید حمایت‌های لازم را از این صنعت انجام بدهند، تا صادرات سنگ کشور رونق پیدا کند.

مسئول کانون سنگ ایران با تاکید بر اینکه رونق و افزایش کیفیت صنعت سنگ در سطح کشور نیازمند استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا است، تصریح کرد: صنعت سنگ کشور از تکنولوژی‌های مدرن و روز دنیا محروم است و تحریم‌ها و نوسانات نرخ ارز و دلار از دلایل این موضوع به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه دولت اگر چه از صنعت سنگ حمایت نمی‌کند، نباید با ایجاد موانع بسیاری در مسیر فعالیت کارخانه‌های سنگ‌بری از توسعه و پیشرفت این صنعت جلوگیری کند، ادامه داد: سنگ یک کالای سیاسی نیست و در صورت توسعه، صنعت سنگ می‌تواند جایگزینی برای نفت باشد.

امیر‌یوسفی با بیان اینکه در حال حاضر کارخانه‌های سنگ‌بری با موانع و مشکلات بسیاری در مسیر فعالیت خود مواجه هستند، تاکید کرد: این موانع و مشکلات باید از سر راه صنعت سنگ برداشته شود و صنف و اتحادیه سنگ‌بری‌های استان بار‌ها خواسته‌ها و مطالبات خود را به دولت گوشزد کرده‌اند، اما مطالبات این صنف هنوز عملیاتی نشده است.

انتهای پیام/63004/و30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول