اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در خراسان شمالی

مواد مخدر 11نفر را از عزیمت به سفر حج محروم کرد

جانشین شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی گفت: 11 نفر از متقاضیان سفر حج به خاطر داشتن مواد مخدر از این سفر معنوی به سرزمین وحی بازماندند.

مواد مخدر 11نفر را از عزیمت به سفر حج محروم کرد

محمدرضا یزدان‌پناه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار کرد: افزون بر این از عزیمت 13 نفر از همراهان این افراد حامل مواد مخدر به حج هم ممانعت شد.

وی با بیان اینکه این افراد حامل مواد مخدر طی امسال در ایستگاه پروازی مشهد و قبل از اعزام شناسایی شده بودند و از خروج آنان به عربستان ممانعت شد گفت: این افراد از مناطق مختلف و با جنسیت متفاوت بوده که صرفا مقادیری مواد مخدر برای مصرف به همراه داشته‌اند.

وی دستگیری این افراد را در شرایطی دانست که به تمام زائران حج خراسان شمالی آموزش‌های لازم به منظور جلوگیری از حمل مواد مخدر ارائه شده است.

جانشین دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی اضافه کرد: متأسفانه با وجود آموزش‌های پیش از اعزام حجاج استان، برخی افراد به این هشدارها توجه نکرده و خود و همراهانشان از سفر معنوی به حج باز ‌ماندند.

وی با تاکید بر اینکه در تمامی ایستگاه‌های پروازی زائران حج  بازرسی‌های لازم به منظور جلوگیری از حمل مواد مخدر انجام می‌شود افزود: بی‌تردید شناسایی این افراد پیش از عزیمت کمک زیادی را برای جلوگیری از مجازات این افراد در عربستان می‌کند.

این مسئول تاکید کرد: بر اساس فتوای مراجع تقلید افرادی که نمی‌توانند ترک اعتیاد کنند، باید از انجام این سفر معنوی خودداری کنند.

به گفته مسئول دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی، علاوه بر جلوگیری از خروج این افراد از کشور، خسارت و هزینه‌های مربوط به حج نیز باید توسط این افراد پرداخت شود.

وی با تاکید بر اینکه عربستان سعودی مقررات خاصی را برای افرادی که حامل مواد مخدر باشند، وضع کرده است گفت: از سنوات گذشته مجازات‌های عربستان در مورد افرادی که مواد مخدر به همراه داشته باشند، تشدید شده به گونه‌ای که خرید و فروش یک گرم مواد مخدر سبب اعدام و نحوه اعدام نیز گردن زدن است.

وی با تاکید بر اینکه مسئله مواد مخدر یک تهدید مستمر است و حمل هرگونه مواد به خارج از کشور به وجهه نظام آسیب وارد می‌کند، افزود: حمل مواد مخدر و کشف آن در آن سوی مرزها از سوی عربستان و یا در سایر کشورها سبب وارد شدن آسیب به حیثیت مسلمانان به‌ویژه شیعه خواهد شد.

یزدان‌پناه تصریح کرد: بر همین اساس نگاه سخت‌گیرانه در مبادی خروجی زائران و در مورد افراد عازم خارج در فرودگاه‌های کشور اعمال می‌شود.

انتهای پیام/63002/و30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول