اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

45 روز تا آغاز لیگ سیزدهم

راننده پیکان به قم نمی‌آید / وقت را هدر ندهید

حضور عبدالله ویسی در تیم فوتبال صبای قم رسما منتفی شد و حالا باید صبایی‌ها بدون هدر دادن وقت باقی مانده به فکر انتخاب شخص دیگری برای سرمربیگری صبا در لیگ سیزدهم باشند.

راننده پیکان به قم نمی‌آید / وقت را هدر ندهید

به گزارش خبرگزاری  فارس از قم، با توجه به برنامه سازمان لیگ برتر فدراسیون فوتبال برای آغاز بازی‌های سیزدهمین دوره مسابقات لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور از دهه پایانی تیرماه، دقیقا 45 روز دیگر به نخستین بازی صبای قم در لیگ جدید باقی مانده است و خیال صبایی‌ها از بابت عقد قرارداد رسمی عبدالله ویسی با تیم استقلال صنعتی خوزستان نیز صد در صد راحت شد.

هزاران فرسنگ فاصله بین فوتبال حرفه‌ای دنیا و فوتبال ایران

در هیچ جای دنیا در فوتبال حرفه‌ای نمی‌بینیم که یک تیم در فاصله 45 روز تا آغاز دور جدید بازی‌هایش در لیگ فوتبال یک کشور، هنوز تکلیف مشخصی نداشته باشد و هنوز هوادارانش ندانند که سرانجام مربی آنها در فصل بعد لیگ آن کشور چه کسی خواهد بود.

در فوتبال حرفه‌ای دنیا هنوز لیگ تمام نشده، باشگاه‌ها با برخورداری از مدیران کاردان و از جنس فوتبال که فکر و ذکرشان تنها صنعت فوتبال است نه بسیاری از مسائل دیگر، برای فصل بعد برنامه‌ریزی می‌کنند و در حالی که هنوز مربی فعلی آنها مشغول کار است، مربی آینده و بازیکنان جدیدشان را انتخاب می‌کنند.

صبایی‌ها در آستانه تابستان به خواب زمستانی رفته‌اند

اما به نظر می رسد فوتبال ایران که فقط ادعای حرفه‌ای شدن دارد، با فوتبال روز دنیا هزاران فرسنگ فاصله دارد و باید دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور در کنار رشته‌های متعددی که برای پذیرش دانشجو راه‌اندازی کرده‌اند، رشته تربیت مدیرعامل یا مدیر فوتبال را نیز اضافه کنند تا فوتبال کشور از مشکلات مدیریتی در سطح کلان و در سطح استان‌ها آسیب نبیند.

صبا نمونه یکی از تیم‌هایی است که این روزها به دلایل مختلف تکلیف خود را نمی‌داند، فصل جدید لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور در راه است و صبایی‌ها در آستانه تابستان به خواب زمستانی رفته‌اند، صبایی‌ها لیگ سخت و فشرده سیزدهم را دست کم گرفته‌اند و به فکر آینده نیستند.

مواجهه مسئولان صبا با محدودیت‌های مالی / فکری اساسی به حال صبا کنید

مسئولان صبا به دلیل اینکه با محدودیت‌های مالی دست به گریبان هستند این روزها فقط به سادگی سرمایه زمان را از دست می‌دهند و در شرایطی که سایر تیم‌های حاضر در لیگ سیزدهم از مدت‌ها قبل برای حضور موفق در لیگ برتر دست به کار شده‌اند، صبا هنوز در غفلت به سر می‌برد.

خیال مسئولان صبا از بابت عبدالله ویسی راحت باشد، این مربی در سیزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال رسما سرمربی تیم استقلال خوزستان خواهد بود و دیگر نباید به این مربی فکر کنند، آقایان دست به کار شوید و با عبرت گرفتن از انتخاب اشتباهی که در آغاز لیگ دوازدهم داشتید، فکری اساسی به حال صبا کنید.

جدایی بازیکنان کلیدی صبای قم و مشکل جایگزین کردن آنها

میلاد نوری بهترین بازیکن صبای قم در دوره‌های یازدهم و دوازدهم لیگ برتر رسما از این تیم جدا شد و به راه آهن شهرری پیوست و آرام آرام صدای جدایی دیگر مهره‌های صبا به غیر از آنهایی که با صبا قرارداد دارند نیز به گوش خواهد رسید اما اینکه صبا توانایی جایگزین کردن کدام بازیکنان را به جای مهره‌های کلیدی خود دارد، سئوال بزرگی است که البته بعد از انتخاب یک مربی واجد شرایط از مسئولان صبا باید پرسید.

بازیکنان دیگری نیز هستند که با صبای قم بعد از پایان دوازدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور قرارداد ندارند و حالا باید ببینیم که مدیران صبا بعد از منتفی شدن حضور ویسی در قم، برای انتخاب سرمربی صبا چه می‌کنند.

انتهای پیام/78002/و30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول